Morsan och hennes gubbe vill köpa en färdig serie IKEA Knoxhult kök till sommarstugan.

I instruktionen för köket står att det endast får monteras med glaskeramikhäll/gashäll, hur kan det komma sig?
Försökt ringa IKEA men med svajig teckning och 50 pers i kö så pallar jag inte försöka få kontakt den vägen.
Skärmbild av IKEA-produktbeskrivning som markerar text: "Får endbart användas med glaskeramikhäll eller gashäll".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klart märkligt att det står så. Men glaskeramik passar ju bättre in med helheten ;)

Har dom inte kännt på dom i verkligheten så gör det. Det är rätt stor skillnad mot Metod

Vad vill du använda?

Jo visst passar det bättre in, men kvinnan har bestämt sig för vanlig spis, just för att dom köpte helt ny för 6 månader sen och vill återanvända. Där spelar det absolut ingen roll vad jag säger/tycker.

Är kvallitén sämre än Metod? Jag har själv inte kännt och morsan är Smålänning så billigt är ju alltid bra.....

Darling McFluff Darling McFluff skrev:
Vad vill du använda?
Vanlig spis med vanliga plattor vill morsan ha

Maila IKEA och fråga den vägen. Dom brukar vara ganska snabba på att svara.

Gammeldags fristående spis finns ju med på deras bilder så det funkar. Varför man nu ska ha något som är sämre.

Ja Metod är betydligt bättre. Man får vad man betalar för

G ekaa88 skrev:
Vanlig spis med vanliga plattor vill morsan ha
Knappast något problem.

BirgitS
G ekaa88 skrev:
Är kvallitén sämre än Metod?
Metod har 25 års garanti men det har inte Knoxhult. Det säger väl något.

Tror det är om man ska använda häll (alltså inte separat spis) har nog med utformningen på skåpet och bänkskivan

Knoxhult är uppbyggt som en enhet. Alla skåp sitter alltså ihop. Det man kan välja vid montering är vilket skåp man vill ha på respektive plats. Anledning till att du måste ha glashäll är just därför. Det går en ”regel” i ovankant både fram och bak som håller ihop skåpen. Därför kan du ställa en ugn under bänkskivan och endast fälla in en glashäll i bänkskivan.

Knoxhult fyller sin funktion men ska man börja anpassa allt så är det smidigare att bygga med METOD istället.

Tackar för all input. Jag har nu lyckats övertala morsan att hon (läs jag) ska bygga med METOD.

• Gilla
Rabbithole
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.