Jag har 2 frågor och 3st Karlby Valnöt-faner bänkskivor som ska kapas både på längden och bredden.
Det följer med 2st 64cm långa kant-lim-remsor per skiva, som täcker två kapade kortsidor.
När jag kapar bort 2cm längs med hela skivan så behöver jag täcka hela den öppna spånskiveytan med silikon eller duger det med bara silikon på ytan mellan skivan och kakel?
Fråga 2: Kan man med IKEA Faner bänkskiva ha ett rundat hörn, det är en radie på 30cm så kan man i så fall skarva med 2st remsor för kortsidor och nå en fin rundning och sitter de kvar?
.