Y
Tråkigt nog missade jag Ikeas kampanj där man fick antal vitvaror kontra vissa inköpssummor på kök.

Sen påminns jag varje gång man startar IKEA Home Planner, att 11 Junli, ja då ändras deras priser.

Nyfiket nog undrar jag hur de brukar ändra sig. Inte kan de väl begära ut högre summor på gamla produkter? eller ska jag skynda mig och handla innan jag återigen missar "chansen" måntro?

IKEAs priser som släpps iom nya katalogen varje år garanteras under hela året fram tom ett visst datum. Dvs IKEA sätter ett maxpris på en vara under det året. Ibland prissänks det och ibland är det en höjning. So are you feeling lucky, punk? :)

Du kan ju glädjas åt att det förmodligen kommer en del nya vitvaror.

Y
Ja jo, nu hade jag ju tänkt köpa sånt från annat håll, det var mer detta att man "fick på köpet" kontra hur mycket man hade handlat för...

Men men, är mer nyfiken om det kommer ske någon prisändring på skåpen..

Jag var på IKEA igår och en säljare berättade att deras nya katalog med uppdaterat utbud släpps den 18:e (har jag för mig) september och då kommer många av de nuvarande vitvarorna att sjunka en prisklass för att ge plats till nya "värstingar".

Då jag ska byta kök i augusti känns det som väldigt dålig tajming :(

Han sa dock att de normalt sett inte gav någon prisgaranti om det man köper sjunker kraftigt i pris kort efteråt, men om man gör ett jätteköp som t.ex. ett helt kök med vitvaror så kan man möjligtvis förhandla till sig en sådan garanti om man annars hotar med att köpa allt av en konkurrent (Epoq+Elgiganten). :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.