2 045 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Ikea, gör överskåp i hörn, behöver lite hjälp
Ja det här är kanske hur enkelt som helst om man gjort det förr, det har inte jag så jag ber om hjälp och ev ursäkt för dumma frågor.
Gör tre överskåp som sitter i ett hörn, dvs ett i hörnet och två vanliga raka skåp på var sida om det.
Jag har även en krönlist och en list under skåpen för att dölja ledbelysningen.
Jag misstänker att skåpen inte kommer gå att öppna ordentligt om man inte sätter de med något slags mellanrum, och jag har ju hittat till vertikala och horisontella passbitar, täcksidor och även tänkt tanken att be snickaren lösa det bekymret...men jag vill gärna lära mig lite nya saker emellanåt; så vad är det jag behöver ha för material och hur gör man det så snyggt som möjligt?
Gör tre överskåp som sitter i ett hörn, dvs ett i hörnet och två vanliga raka skåp på var sida om det.
Jag har även en krönlist och en list under skåpen för att dölja ledbelysningen.
Jag misstänker att skåpen inte kommer gå att öppna ordentligt om man inte sätter de med något slags mellanrum, och jag har ju hittat till vertikala och horisontella passbitar, täcksidor och även tänkt tanken att be snickaren lösa det bekymret...men jag vill gärna lära mig lite nya saker emellanåt; så vad är det jag behöver ha för material och hur gör man det så snyggt som möjligt?
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 359 inlägg
Är det http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S69917923/ eller liknande du har?
Till IKEAs förra kök gick de att sätta kloss mot vanliga väggskåp, jag skulle anta att det är samma sak med den nya serien.
Till IKEAs förra kök gick de att sätta kloss mot vanliga väggskåp, jag skulle anta att det är samma sak med den nya serien.
Japp det är samma skåp, ok det låter ju himla bra och lätt isåfall!
Tack
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 359 inlägg
Har du ritat upp det i deras köksplanerare så tror jag den varnar ifall sådant krockar.
Ja jag använder deras verktyg men det lämnar väl lite att önska för det hänger sig ganska ofta, använder den för att få ihop planlösningen och välja rätt kombinationer
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur gör jag enklast djupjusteringen av överskåpen?
Kök -
Vad göra innan man använder inbyggnadsugn IkEA Anrätta ?
Vitvaror -
Hur justeras luckan till Ikeas diskmaskin Rengöra?
Kök -
RENGÖRA IKEA diskmaskin översvämmningsskydd utlöst, var börjar man?
Vitvaror -
Hur gör jag ren köksfläkt Bejublad från IKEA?
Kök