Har en dubbeldiskho i porslin och en till ett utekök med silpropp enligt bifogad bild. Retar mig på att det inte håller tätt när man trycker ner silen. Har pratat med personal på Ikea, men där känner man inte till problemet.

Finns det fler som råkat ut för detta och hur har ni löst det?

• Närbild av öppen sil i en porslindiskho med vattendroppar och små smutsrester.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Toft112
  • Laddar…
R realdexter skrev:
Har en dubbeldiskho i porslin och en till ett utekök med silpropp enligt bifogad bild. Retar mig på att det inte håller tätt när man trycker ner silen. Har pratat med personal på Ikea, men där känner man inte till problemet.

Finns det fler som råkat ut för detta och hur har ni löst det?
Har en likadan och min är tät. Däremot har jag retat mig lite på den typ lösa gummiringen i botten som jag misstänker kanske saknas på din?

Smeddie Smeddie skrev:
Har en likadan och min är tät. Däremot har jag retat mig lite på den typ lösa gummiringen i botten som jag misstänker kanske saknas på din?
Lös gummiring låter konstigt. Botten på min ser ut som på bilden. Gummipackningen sitter fast. Kan det vara något som saknas på min?

• Närbild av en diskhoavloppssil med en fastsittande gummipackning och ett centralt avloppsrör.
    Skapa konto
A
Går det att skruva åt genom knoppen i mitten? Upptäckte det när min gummilist på liknande ikea propp lossnade

A Alfons3301 skrev:
Går det att skruva åt genom knoppen i mitten? Upptäckte det när min gummilist på liknande ikea propp lossnade
Ja, den gick att skruva åt, men det löste dock inte problemet...

Min verkar vara lite annorlunda men din ser ändå ut att täcka samma yta. Närbild av en installerad brunn som ser ut att passa standardstorlek.
Skapa konto
Närbild på ett köksavlopp med en avloppsventil som täcker ytan.
Skapa konto

Smeddie Smeddie skrev:
Min verkar vara lite annorlunda men din ser ändå ut att täcka samma yta. [bild][bild]
Ja, det ser så ut. Hur lång är piggen på din propp? Min är 28 mm.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.