Hej,

VI har två gästsängar som vanligen står uppställda mot en vägg utan ben i ett rum, så de inte tar plats.
Jag har sökt på nätet efter "uppvikbara" "ihopfällbara" sängben, men hittar endast en typ för sångskåp.
Någon som har tips? Jag kan tänka mig att tex snickra ihop en själv också men behöver då råd om lämplig material.

Tack!

thomas33 thomas33 skrev:
Fällbensbeslag
[länk]
aaaahhh!!! precis detta! Tusen tack för tipset!

S sulfobus skrev:
Är det resårbottensängar kan det räcka med att lossa skruven och fälla in benen:
[länk]
Tack tack!
jag tänkte jag ska slippa skruva varje gång. Jag vet - det kommer att vara nån gång per år men går det att lösa med en liten slant så tänkte jag vara lat.
Däremot kanske jag kan utgå ifrån detta ben för att snickra ihop det jag vill ha.

M miis skrev:
Hej,

VI har två gästsängar som vanligen står uppställda mot en vägg utan ben i ett rum, så de inte tar plats.
Jag har sökt på nätet efter "uppvikbara" "ihopfällbara" sängben, men hittar endast en typ för sångskåp.
Någon som har tips? Jag kan tänka mig att tex snickra ihop en själv också men behöver då råd om lämplig material.

Tack!
Kanske dessa, jag har köpt två par. Funkar kanonbra
http://www.yousee.nu/

B belrain skrev:
Kanske dessa, jag har köpt två par. Funkar kanonbra
[länk]
Tack för tipset! Det här verkar vara den enda färdiga lösningen i marknaden och tyvärr lite över min budget!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.