Någon som råkat ut för samma?
Kondensavfuktare som börjar på W. +10 grader i källaren. Enligt beskrivningen ska den fungera ned till +5.
Kondensavfuktare i källare med isbildning och ansluten slang, trots positiv temperatur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har den funkat tidigare? Den bör ha någon slags avfrostningsfunktion. Kanske är något fel där.
Eventuellt kanske det skulle kunna vara köldmediebrist

Felsökningsguiden i manualen säger :

1. Kontrollera så att filtret är rent.
2. Ev. trasig avfrostningstimer

Spännande, fungerar den eller har den pajat ?
I Juni förra året upptäckte jag att jag hade is i filtret på min krypgrundsavfuktare ( väldigt lik din och börjar också på W) tempen i krypgrunden var en bit över +5. Jag tinade upp den och körde vidare och har inte märkt problemet mer. Iof kollar jag inte så ofta, inte så mysigt i krypgrunden.

L lordi skrev:
Har den funkat tidigare? Den bör ha någon slags avfrostningsfunktion. Kanske är något fel där.
Eventuellt kanske det skulle kunna vara köldmediebrist

Felsökningsguiden i manualen säger :

1. Kontrollera så att filtret är rent.
2. Ev. trasig avfrostningstimer
Jag får nog reklamera den. Den är ju helt ny. Sist tittade jag till den såg den normal ut och jag ökade då torkningen med ett snäpp till näst högsta. Ett par veckor senare såg den ut som på bilden.

Exakt samma på min. Försökte göra rent allt men blev likadant direkt. Fick köpa ny men hade gärna fixa den gamla med.

• Öppen diskmaskin som visar en smutsig och igensatt filter med lösa delar och skräp på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.