Köpte en toa på IFÖ och nu får jag inte på den nedrans "avloppsmanchetten". Ska den gå så trögt? Är jag ute och cyklar?
 
Är det mot avloppet det kärvar eller mot wc stolen? Tänk på att det finns olika manschetter beroende om du har plast eller gjutjärnsavlopp
 
Mot avloppet funkar det fint. Det är mot toan det kärvar. Det ser inte ut som om man skulle kapa manschetten heller.

Har rörkillarna hemma idag så jag hoppas att de har nån lösning.
 
Ok. Ibland får de utgångsröret lite för stort vid tillverkningen, då kan det bli knepigt att få på manschetten, speciellt om du har ifös vita plastvariant med inbyggd gummipackning.
Men det brukar funka med mycket avloppssmörja eller diskmedel
 
Jag hade bara en folköl till hands och det gick nästan men jag får prova med lite smörja i stället. Tack för tipset.
 
Ölen ska du väl smörja halsen med och inte wc:n hehe..
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.