G
Hej!

Har som jag skriver i rubriken en Ifö cera med sensor som spolar helt kasst. Sensorn har krånglat i ett par månader och givetvis krånglar den alltid när man har gäster. Problemet är att den inte vill spola, den klickar till som att den skall spola, men spolen kommer inte. Kanske med tur så spolar den efter 3 -4 försök.

Var i kontakt med IFÖ som var jättetrevliga och hjälpsamma. Fick lite olika råd, bla annat att köra med högkvalitativa batterier. Sagt och gjort, stoppade i nya batterier med ett känt märke och "viola", sensorn funkade.

Men nu efter ca 3veckor börjar sensorn krångla igen. Spolar var 3 -4 gång. Rengjort locket har jag gjort och bytt batterier igen. Sensorn ska blinka med 3 blink om det är dags att byta batterier, vilket den inte gör. Så batterierna verkar ok. Där sitter nån typ av kontakt som ser ut som en hörlurskontakt, den har jag tagit lite kontaktspray på.

Men får det inte att funka!

Nån som varit med om liknande eller vet vad felet är?

/Hoppas på tips

Miljön för den där sensorn är ju minst sagt fuktig, och anslutningskontakten "hörlurskontakten" brukar ju ibland t.o.m. ramla i vattnet.
Testat med någon typ av oxidrengöring? Exempelvis denna från Biltema

G
Jajamen har provat det också, men problemet kvarstår.

Hittade du någon lösning? Har samma problem med min sensor.

G
Linkej Linkej skrev:
Hittade du någon lösning? Har samma problem med min sensor.
Jäkligt sent svar men...
Ja min funkar kanon igen. Smörjde runt sensorn och dom olika plastdetaljerna med 5-56.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.