Jag har en IDO toalett som fyller behållaren så otroligt långsamt. Jag antar att man genom att byta hela flottörventilen så fixar man detta. Men, finns det ingen möjlighet att reparera befintlig? En flottyrventil kostar ju nästan som en halv ny toa.
Hur gammal är stolen? Hade två IDO från -81 som hade samma symtom, tog 5 - 10 minuter att fylla. Jag behövde byta ventilmembranet, reparationssatsen för det kostade ett par tior på K-Rauta, som hade det hängande på kroken. Verkar vara samma även i 90-tals stolar.
63206 på bilden nedan
Hela filen (sid 24 ovan) finns här
http://www.ido.se/~/media/IDO/Files...islistor/IDO Reservdelslista Hösten 2012.ashx
Sid 25 har du repsatsen.
63206 på bilden nedan
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hela filen (sid 24 ovan) finns här
http://www.ido.se/~/media/IDO/Files...islistor/IDO Reservdelslista Hösten 2012.ashx
Sid 25 har du repsatsen.
Och jag lagade precis det felet hos grund mormor i julas. Bara skruva upp och göra rent ventilmembranet och några kanaler i kopparblocket som kalkat igen. Glöm inte stänga ventilen bara, man blir rejält blöt annars =)
TeroM: Jag har öppnat upptil där membranet 63206 finns och kanske att det är för hårt? Jag har ingen K-Rauta i närheten men borde väl kunna beställa ett på en VVS-firma. Ingen smuts där i allafall.
Spekerök och dsub: kan ni visa på sprängskissen vilka ställen som ska rengöras?
Spekerök och dsub: kan ni visa på sprängskissen vilka ställen som ska rengöras?
Kommer inte ihåg om membranen i mina stolar var hårda eller mjuka, det jag minns att jag bytte på ena stolen då det gått hål i membranet och det sprutade ut vatten i springan till locket när stolen fyllde. Efter det bytet blev fyllningstiden så mycket kortare att jag bytte i andra stolen med.
Då det är en relativt standard del borde den lokala rörisen, om det finns, ha såna hemma med.
Då det är en relativt standard del borde den lokala rörisen, om det finns, ha såna hemma med.
Klicka här för att svara