4 030 läst ·
7 svar
4k läst
7 svar
Identifiera stil och ålder på detta skåp
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Antikt, nja
1930-40-talet, "antikinspirerat" är min gissning.
Tycker personligen att proportionerna är fula. Ser övertungt ut.
Men hörru du: Gör något åt sladdhärvan!
1930-40-talet, "antikinspirerat" är min gissning.
Tycker personligen att proportionerna är fula. Ser övertungt ut.
Men hörru du: Gör något åt sladdhärvan!
De vi köpte det av sa att det var antikt, så jag utgick från att det var sant. Men det kanske det inte var
.
Kabelkanaler ska upp. Vi flyttade in för en dryg månad sedan så det finns att göra. Sladdar är bra när de inte syns.
Kabelkanaler ska upp. Vi flyttade in för en dryg månad sedan så det finns att göra. Sladdar är bra när de inte syns.
Jag är inte expert, men tycker det ser 40-tal ut. Tunga, bruna, lackade möbler med mkt ornament o krimskrams. Ditt skåp är ifs ganska stilrent.
Jag tror gångjärn, låset o nyckeln är svaret på gåtan om man inte utseendemässigt kan fastställa det. Det är tidigare än 50-tal i alla fall. Hade det varit äldre så tror jag inte man gjorde sådana gångjärn som man ser(?) Fötterna ser knepiga ut, ganska fula, har inte sett sådan på äldre möbler tidigare. Nån som kan det här kommer pricka in det direkt, lite spännande att få veta
Jag tror gångjärn, låset o nyckeln är svaret på gåtan om man inte utseendemässigt kan fastställa det. Det är tidigare än 50-tal i alla fall. Hade det varit äldre så tror jag inte man gjorde sådana gångjärn som man ser(?) Fötterna ser knepiga ut, ganska fula, har inte sett sådan på äldre möbler tidigare. Nån som kan det här kommer pricka in det direkt, lite spännande att få veta
Klicka här för att svara