Hej.

Svärfar hade varit ute på jakt efter gammal moped delar men snubblade över en Spånsug och en slip.

Ringde till mig undrar om jag är intresserad.
Har svårt att hinna dit närmaste tiden så en just nu ha säljaren sagt 3k för båda.

Vad säger den allmänna inteligensen?
Märken?
Värde?
Spontana kommentarer.

Har behov av båda maskinerna.

Men men vad göra slipen ser jag som ett fint renoverings projekt verkar ju vara ganska rejält...

Använd verkstadsmaskiner, en slipmaskin och en spånsug, i ett stökigt förråd, med kablar och träspån på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En använd spånsug och en slipmaskin i en rörig verkstadsmiljö, båda kopplade till flexibla utsugsslangar.
Skapa konto

Hedens Hedens skrev:
Spontana kommentarer.
Köp!

;)

Vad gäller spånsugen så svårt att veta, be om någon bild på motorn och dess effekt, så vet du lite mer sen.

Slipmaskinen ser fin ut tycker jag. Men om det är prisvärt eller inte beror ju på det mekaniska skicket. (Så inte allt vobblar och kärvar)

Ägaren är vapensmed så borde vara ok
Har inte tidn att klämma och känna...

Kanske får bli en grisen i säcken.

Men det tar ju från domino budgeten...

Slipen ser ju väldigt seriös ut. Hade definitivt gett 3k för den osedd om jag behövde något i den stilen.

Daniel_N Daniel_N skrev:
Slipen ser ju väldigt seriös ut. Hade definitivt gett 3k för den osedd om jag behövde något i den stilen.
Behöver och behöver... inbillar att någon typ av stationär slip är härligt att ha för att kunna justa former mer organiskt. Men i ärlighetens namn så är kanske lite stor men det brukar bara betyda stadigt.. och det gillar vi ju här på forumet;)

Hedens Hedens skrev:
Behöver och behöver... inbillar att någon typ av stationär slip är härligt att ha för att kunna justa former mer organiskt. Men i ärlighetens namn så är kanske lite stor men det brukar bara betyda stadigt.. och det gillar vi ju här på forumet;)
Den ser riktigt stabil och fin ut. Men den ser också ut att vara byggd helt utan tanke på dammuppsamling.

Den där bandslipmaskinen ser bra ut. Maskiner skall vara stadiga för att vara värda ansträngningen att släpa hem.
3000 kronor för båda tillsammans låter som ett mycket bra pris för dig som köpare.

Det blev affär idag. Hämtar även hem en defekt osedd bandsåg.... hoppas den är i samma liga som slipen.

Men vet inget mer än att den har nått fel och han ville bli av med den.

Tänker antingen kan jag bli av med mitt älskade kina skrot. ( idag sågar den fint bortsätt från att det är lite oballans någon stans som ibland slappar vibrationer.)

Eller så renoverar jag och säljer den vidare.

• Gilla
bulleribock
  • Laddar…
Ser fram emot lördag.

Då så, va ju inte fel det här, lite maskiner på kärran.Det va en inca bandsåg modellen med motor moterad på sågen. En luna spånsug enfas och slipen. Fick även med mig lite annat smått och gott.

Bilder kommer :)

• Gilla
Dheri och 1 till
  • Laddar…
Hedens Hedens skrev:
Då så, va ju inte fel det här, lite maskiner på kärran.Det va en inca bandsåg modellen med motor moterad på sågen. En luna spånsug enfas och slipen. Fick även med mig lite annat smått och gott.

Bilder kommer
Tjusigt! Var bandsågen i fint skick?

Nu väntar vi bara på bilderna ;) (har ju faktiskt gått HELA 30min sen du skrev att bilder kommer..:(

Gammal INCA bandsåg på en stege i ett dammigt rum med vedstackar och gamla verktyg.
Skapa konto
Person justerar en bandsåg i en verkstad.
Skapa konto
Närbild på en dataetikett på en gammal och smutsig grön elmotor.
Skapa konto
Hand håller ett paket med blå handtagsmejslar över en verkstadsbänk med verktyg och redskap.
Skapa konto
En använd betongblandare av modellen Luma NF130 med en motor ovanpå och en smutsig tygsäck i blandartrumman.
Skapa konto
Verkstad med bandsåg och andra träbearbetningsmaskiner, verktyg och utrustning syns.
Skapa konto
Verktyg på ett arbetsbord - skiftnyckel, skruvmejslar och karossverktyg.
Skapa konto
En uppsättning gamla träbitar i en öppen och delvis trasig kartonglåda på ett trägolv.
Skapa konto
En brun papperskasse fylld med blandade träbitar och brädavsnitt.
Skapa konto

• Gilla
ceson
  • Laddar…
Snodde du gubben på veden också;)

• Gilla
Hedens
  • Laddar…
Blev lite fynd :)

Knivämnen i masurbjörk 1 kasse och massa fin bitar i valnöt som va tänkta kolvstycken.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.