Byggahus.se

I vilket skede

1. H
    Medlem Nivå 2
    av husbygget men Ä-hus ska man installera vedkamin och kakla köket?

2. lier
    Medlem Nivå 8

Re: I vilket skede

Ta det där en gång till ;D Förstår inte vad du menar??? :-/

3. Robert_Maria
    Medlem Nivå 10

Någon gång mellan det levereras och ni flyttar in. ;)

4. lier
    Medlem Nivå 8

Nä kompliserad var den inte men just att hon skrev men Ä-hus Efter föregående talare efter mig förstod jag bättre vad hon menade. :)
    Och ja!! Det e slutet på veckan, vad har du då början eller???

Och om man inte förstår så e det väll bättre att fråga??? :p

5. Benny_o_Lina
    Medlem Nivå 8

Beror på vilket kontor ni har..

Vi som har HBG kontoret ska inte installera kamin föräns efter slutbesiktning. Detta för att det är nått man väljer själva att installera, inget ä-hus står för och därför vill dom besikta huset först för att inte riskera att få behandla skador eller fel som ev. kan uppstå när den monteras.

Samma gäller kakel och klinker. HBG kontoret kan ej erbjuda detta men det är okej att välja bort stänkskydd ovan diskbänk och utan golv i hallen och få detta inlagt dagen efter slutbesiktningen. Vi ska själva ha kakel, klinker och kamin.

Vet att detta skiljer sig mot t.ex. malmö kontoret.

6. Robert_Maria
    Medlem Nivå 10

[quote author=Tosca link=1143725211/0#3 date=1143736224]Lika taskigt som ovanstående, tycker jag och förstår fortfarande inte anledningen :-?

Kom igen nu, det var ett skämt. Tar du så allvarligt på dig själv?

Frågan var inte komplicerad, inte konstigt ställd bara ofullständig och samtidigt var den som upplagd för en rolig kommentar.

Som du senare säkert har märkt så är det olika NÄR man ska göra de ingrepp som du talar om för olika kontor. Så egentligen hade jag rätt, ellerhur? ;)

7. C
    Medlem Nivå 7

Var är moderatorn rensa donalds inlägg de handlar ju bara om...