4 179 läst ·
9 svar
4k läst
9 svar
I stället för kakel?
Vi har kaklat kök förr, enligt konstens alla regler, skivat på timmerväggen, osv. Det vill gärna spricka ändå, för trä rör sig.
Att sätta upp rostfri plåt kan ju vara ett alternativ, gillar tanken på slät oöm yta utan skarvar.
Det finns något mer va? Någon slags skivor typ "Perstorpsmaterial" eller? Är det bra? Hållbart? Vem säljer sådant? Hur ser det ut?
Att sätta upp rostfri plåt kan ju vara ett alternativ, gillar tanken på slät oöm yta utan skarvar.
Det finns något mer va? Någon slags skivor typ "Perstorpsmaterial" eller? Är det bra? Hållbart? Vem säljer sådant? Hur ser det ut?
Varför inte en glasskiva? Relativt billigt och det är enkelt att byta motiv bakom den. Man kan måla, sätta upp en tapet eller kanske tom inte ha någonting alls utan bara ha den "råa" timmerväggen bakom den
Lobbar för vinylmatta, finns riktigt snygga och med ram/list runtom blir det riktigt fint. Vi var sugna på en stor dyr klinkersplatta men hittade samma grå/silvriga mönster på en golvmatta vilket bara kostade någon hundring och sen satte vi alulist runtikring.
/C
/C
Har du tittat på http://www.enamello.se?
Tack för många tips!
Vi tänkte faktiskt lite på glas, men hur fäster man det på ett vettigt vis, så det inte kommer ner sågspån e.dyl. bakom, det vore ju inte så snyggt...
Trär man in kanten på diskbänken under, måste man väl snygga till med någon list eller?
Och hur gör man i hörnen? Timmerväggen är bakom en underbar "dubbel" pärlspont, som jag gärna haft kvar egentligen..
Vinylmmatta lät ju också som ett alternativ...är det någorlunda lätt att hålla rent, även om det kan komma stänk av kalkigt vatten?
Vi tänkte faktiskt lite på glas, men hur fäster man det på ett vettigt vis, så det inte kommer ner sågspån e.dyl. bakom, det vore ju inte så snyggt...
Trär man in kanten på diskbänken under, måste man väl snygga till med någon list eller?
Och hur gör man i hörnen? Timmerväggen är bakom en underbar "dubbel" pärlspont, som jag gärna haft kvar egentligen..
Vinylmmatta lät ju också som ett alternativ...är det någorlunda lätt att hålla rent, även om det kan komma stänk av kalkigt vatten?
Man fäster den med silikon och om man av någon anledning vill ta loss skivan skär man bara med en tapetkniv.bondfia skrev:Tack för många tips!
Svårt att säga hur man gör med hörn och sågspån(?!?) utan att veta hur det ser ut men jag tror det nog ska gå att lösa. Hade en gång i tiden ett kök med många vinklar och vrår, delar med och delar utan överskåp + en vägg hängd fläktkåpa. Det var inga problem att få dit glas(skivorna).
Vinylmattan är förstås lätt att torka av, nu har vi iofs inte kalkhaltigt vatten men kan inte tänka mig att det skulle kunna ställa till det. Men om ni har fin pärlspont, går det inte att måla den med någon tålig färg så att den går att torka av? Låter jättefint men är kanske mycket jobb för att få bra underlag för att kunna måla den?
/C
/C
Klicka här för att svara