Har en Pax Calima som ALLTID går nästan på max. Det är nog den fjärde eller femte jag använder, alla andra har varit en fröjd. Men just denna är bokstavligt på högvarv typ jämt.

Driftsatte nyss en ny - inga konstigheter. Den går på 3 l/s, medan nedervåningens fortfarande kör på 26 l/s.

Har testat att återställa till fabriksinställningarna tre gånger, det hjälper inte. Har provat att sjunga lugna låtar och har ropat ”CHILLA!!” men inget hjälper.

Nån som har tips på hur jag kan be den tagga ned?

• Pax Calima fläktinställning visar boostläge med flödeshastighet 24 l/s och manuell brytare aktiverad för badrummet nere.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fläkten skall i autoläge ge ca

Grundventilation 8 L/s (nedljusterad till 3?)
Lampan tänd 16 L/s
Hög fuktighet 25 L/s vilket verkar stämma med din avläsning

Lyser diod rött visar strömavbrott vilket innebär om du kör på kalenderdrift då appen måste synkas om med fläkt.

Jag skulle nog bryta spänningen till badrummet en minut så man vet att någon form av reset sker om styrningen hängt sig. Annars kan man misstänka att fuktsensor påverkats eller trasig. Synka om appen i vart fall som helst kan vara en ide

Hej Conny, har du lyckats lösa problemet med Caliman? Jag har precis bytt ut 3 st Pax Norte (konstant flöde) mot 3 nya Pax Calima som går på max hela tiden, trots standardinställningar i appen. Har testat allt men det verkar inte funka. Tacksam om du har tips att ge.

B Bojan Kulisic skrev:
Hej Conny, har du lyckats lösa problemet med Caliman? Jag har precis bytt ut 3 st Pax Norte (konstant flöde) mot 3 nya Pax Calima som går på max hela tiden, trots standardinställningar i appen. Har testat allt men det verkar inte funka. Tacksam om du har tips att ge.
Tyvärr inte! Jag kopplar ihop det med strömmen på något vis. Den går på grundläget om jag tänder taklampan, inga problem.

Men om jag tänder badrumsskåpet, där Caliman tar ström ifrån, så går den upp i maxläge.

Tänkte att jag kan testa att byta plats på trådarna och se om det funkar..? 🤷‍♂️

C ConnyN skrev:
Tyvärr inte! Jag kopplar ihop det med strömmen på något vis. Den går på grundläget om jag tänder taklampan, inga problem.

Men om jag tänder badrumsskåpet, där Caliman tar ström ifrån, så går den upp i maxläge.

Tänkte att jag kan testa att byta plats på trådarna och se om det funkar..? 🤷‍♂️
Tror också att det har med strömmen att göra. Nu var det inte jag som gjorde installationen utan en elektriker men ska be min pappa (pensionerad elektriker) koppla om kablarna för att se om sensorerna aktiveras. Återkommer med en uppdatering på tisdag nästa vecka.

B Bojan Kulisic skrev:
Tror också att det har med strömmen att göra. Nu var det inte jag som gjorde installationen utan en elektriker men ska be min pappa (pensionerad elektriker) koppla om kablarna för att se om sensorerna aktiveras. Återkommer med en uppdatering på tisdag nästa vecka.
Spännande! Om du hittar en lösning så är jag väldigt nyfiken. Håller tummarna!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.