Byggahus.se
Precis vid brevlådan, en meter utanför vår tomtgräns slänger vår hyresgäst sina fimpar på marken.

Relationen är redan ansträngd, men hur hade ni agerat gällande nedskräpningen?

1. Bett honom plocka upp de ca hundra utspridda fimparna samt sluta fimpa på marken?
2. Bara bett honom sluta fimpa på marken?
3. Gör ingenting och undvik en konflikt.

Argument för att vara mesig, alt nr.3 är att:
- nedskräpningen sker inte på vår mark
- han flyttar ut om 2 månader
- han är labil (även om det inte borde vägas in i bedömningen. Rätt ska vara rätt och det är ett svinigt beteende).
 
I normala fall skulle jag kräva städning, men nu om relationen är ansträngd och han ändå flyttar snart skulle jag nog låta det vara helt. Det är snabbt gjort att städa upp när han flyttat och du riskerar onödigt krångel och kass flyttstädning om du retar upp honom.

Ladda upp med något gott och fira om två månader istället. Kanske fegt och svennigt enligt några här, men man bör undvika meningslösa strider om man kan.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 6 till
  • Laddar…
S
Samla ihop fimparna och slå in dom i något fint paket, då har du fått rent och en bra utfyttningspresent
 
  • Haha
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 3 till
  • Laddar…
Totte_S
Vi är alla olika - men jag hade känt precis som du men valt att vänta två månader och själv städat när personen flyttat. Labila personer vet man ju inte hur de reagerar. Då har jag ändå jobbat med missbrukare och psykiskt sjuka människor i 20 år.
Man får välja sina strider i livet…;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.