2 698 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Hyra container i Stockholm, vart billigast?
Hej!
Vi håller på att bygger om hos oss.
Därför har jag tänkt att det kan vara bra att hyra en isolerad container som vi kan ställa på tomten. Där man kan lägga saker som ska hållas torra.
Containertjanst.se
5000kr frakt fram och tillbaks till vår mark.
+ 1200kr/mån
table.se
mycket dyrare priser.
Vet ni någon billigare lösning eller nått företag som är billigare?
Tar tacksam emot tips.
tack/mvh



Vi håller på att bygger om hos oss.
Därför har jag tänkt att det kan vara bra att hyra en isolerad container som vi kan ställa på tomten. Där man kan lägga saker som ska hållas torra.
Containertjanst.se
5000kr frakt fram och tillbaks till vår mark.
+ 1200kr/mån
table.se
mycket dyrare priser.
Vet ni någon billigare lösning eller nått företag som är billigare?
Tar tacksam emot tips.
tack/mvh
Det beror på hur länge ni behöver den , kan vara ide att köpa en , måste den vara isolerad , klart om ni tänker ha stoppade möbler och kläder där , annars inte fel med köp , klart jobb sälja den eller göra om till garage eller friggebod ,
Får ni ställa en conteiner där utan tillfälligt bygglov för kommunen
Får ni ställa en conteiner där utan tillfälligt bygglov för kommunen
Inte säker på det , ställer du den på hjul så är det ett flyttbart föremål , men den är inte det utan hjul , då är det byggnad i kommuners tankar , ska dom besikta , så kan en nitisk gubbe morra , så kolla upp vad som gäller , men säg inte var
3 mån , då lönar det sig kanske inte att köpa , men behöver ni ett extra förråd , så är det utmärkt tillfälle att få ett , eller som Nils82 säger köp och sälj på rot
3 mån , då lönar det sig kanske inte att köpa , men behöver ni ett extra förråd , så är det utmärkt tillfälle att få ett , eller som Nils82 säger köp och sälj på rot
Hehe, smart! Inte så snyggt kanske men funkar gör detN Nils82 skrev:
Sen är det väl frakten som kostar? Ifall jag köper lär dem vilja ha lika mycket för frakten.
Ska försöka hitta någon som privat kan hyra ut billigt.
Får se, tack för tipset ändå!!
Hmm.
Klicka här för att svara