7 449 läst ·
33 svar
7k läst
33 svar
Hyra bil Italien - var är minst risk att bli blåst?
Vi hyrde bil i Italien. Känd firma. Fick dem att notera att det fanns skador på bilen när jag hämtade ut den.
Vid återlämning hittade de inte några noteringar om skadorna.
Har dom inget system för att kontrollera och hantera skador, eller är det just att vänta tills någon är tillräckligt försäkrad och inte bråkar om att inte betala, får betala.
Mobilkameran är iaf en fantastisk uppfinning.
Har dom inget system för att kontrollera och hantera skador, eller är det just att vänta tills någon är tillräckligt försäkrad och inte bråkar om att inte betala, får betala.
Man brukar få ett protokoll på skador när man hyr.blackarrow skrev:
Vi hyrde bil i Italien. Känd firma. Fick dem att notera att det fanns skador på bilen när jag hämtade ut den.
Jag är övertygad att vissa firmor satt i system att ta ut ersättning för samma skada gång på gång.
Bilen vi fick i Italien var nog i princip ny (hade gått något hundratal mil) men hade ändå flera skador.
Jag är inte så ofta i usa men de två senaste gångerna fick man välja valfri bil på en viss parkeringsyta och sen visa körkort när man körde ut.
Jag tar alltid en koll på bilen även om jag hyr i jobbet eller har full försäkring.
Det behövs inget tjafs om man har egen försäkring heller...J JohanLun skrev:
Verkligen. Men erfarenhet är annars just att det blir jättemycket dyrare med alla bolag jag stött på. Speciellt om man jämför med de försäkringar som är inbyggda i reseförsäkringar eller som ingår i betalkort man har ändå. För då kostar sådant ju inget extra alls.J JohanLun skrev:
Kan du tala om vilket bolag som är "rätt" skulle jag uppskatta det.J JohanLun skrev:
NjaeO skrev:
Mitt kreditkort har ett glapp, jag minns inte regler men jag tror det täcker självrisk på typ 10.000 men är skadan mindre så de tar betalt för skadan så täcks det inte som jag förstår.
Och de fristående har jag läst recensioner om och det verkar som många har trassel att få ut pengar.
Så är det generellt att det är dyrare men letar man lite behöver det inte vara så mkt dyrare.O skrev:
För usa har jag för mig att hyr man med tex Hertz från svenska sidan så ingår det och är inte så mycket dyrare. Sen är Hertz dyrare än billighetsbolagen.O skrev:
Italien denna centaurio.
Klicka här för att svara