En vacuumventil är ju en lösning.
Du har fel på backventilen förutsätter jag. Så det är ju lämpligt att börja med att byta den.
Du har fel på backventilen förutsätter jag. Så det är ju lämpligt att börja med att byta den.
Det borde den väl göra.
Det brukar sitta en backventil direkt på pumpen, har du ingen uppe så är det säkerligen den på pumpen som fallerat.
Flera tillverkare rekommenderar att ha en extra backventil före hydropressen. Funderade en del på orsaken men nu förstår jag varför.
Jäkla otur du haft.
Flera tillverkare rekommenderar att ha en extra backventil före hydropressen. Funderade en del på orsaken men nu förstår jag varför.
Jäkla otur du haft.
Ja den där varianten har jag aldrig sett!
Men det är klart, en vattenpelare på ett par tiotals meter som släpper och drar vacuum efter sig...
Nån som vet hur en galvad hydrofor klarar sig?
Men det är klart, en vattenpelare på ett par tiotals meter som släpper och drar vacuum efter sig...
Nån som vet hur en galvad hydrofor klarar sig?
Tack! Ska säkra upp med en backventil.mexitegel skrev:
Händer troöigtvis inget med en vanlig hydrofor. Kärl byggda i princip lika en hydrofor fast klenare materialtjocklek används ibland som vakuum "ackumulator" i en del anläggningar jag sett. Cylindriska formen och kupade gavlar blir ganska robust.Fotografen skrev:
Klicka här för att svara