Mer troligt våran katt i så fall, men jag har aldrig sett djur lämnade utan huvud. Fåglar och möss äter han (utom näbbmöss), mullvadar och sorkar lämnas hela när han lekt klart.
Jag tycker det ser mer ut som en brunråtta, men kan en katt bita huvudet av en vuxen råtta?
Jag tycker det ser mer ut som en brunråtta, men kan en katt bita huvudet av en vuxen råtta?
En katt kan ta en mindre kanin och ofta blir det huvudet de äter på.AskeHolst skrev:
Större skogsmus, och mest troligt är det katten som tagit den.
Större skogsmus är lite långsmala i kropen och ljusa, nästan vita på magen och kan bli 10-12-13 cm långa. Är den brun på magen är det nog en råtta, men brukar inte råttor vara större? Sork?
Svansen avslöjar att det handlar om en råtta.
Har hört nån gång att huvudet och framförallt hjärna innehåller mycket energi och av den anledningen är det den första delen som slinker ned när katten vill ha mat.
Islänningar är ju f.ö fårskalle.......inte undra på att deras ekonomi gick åt hel.............
Har hört nån gång att huvudet och framförallt hjärna innehåller mycket energi och av den anledningen är det den första delen som slinker ned när katten vill ha mat.
Islänningar är ju f.ö fårskalle.......inte undra på att deras ekonomi gick åt hel.............
Nejdå, det ser ut sådär när katten äter....oobum skrev:
Grannens katt som periodvis tror den bor här, brukar bära hit sin mat och mumsa utanför altandörren. Möss blir det ingenting kvar av, brukar ätas från huvudände och bakåt.