Ska bygga gård, så vi letar efter lämplig hustillverkare för detta.

Det vi letar efter är tillverkare i premium-ish klassen(med det menar jag inte att det ska vara ett skrytbygge, utan det ska vara kvalitet). Vi är inte intresserade av hustillverkare som tex Intressanta hus som verkar ha gjort det till sin grej att bygga hus för folk som vill ha något speciellt, utan det ska vara en hustillverkare som kan få ihop en helhet(och även lämna öppet för framtida utökning av verksamheten), hålla bra kvalitet och inte snåla på saker som borde vara standard.

Har läst lite andra trådar om detta och det finns en jämförelse här på bygga hus.
Men det är svårt att avgöra utifrån dessa och jag har inte tid och lust att göra research på 10-20 hustillverkare utan vill kunna välja ut 4-5 st som jag kan träffa och välja ut en och gå vidare med.
Undanber mig kommentarer som "man får vad man betalar för" eftersom det är svårt att göra sig en uppfattning om pris i det här skedet.

Vad är viktigt för oss:
Få till en helhet med garage, hus, gäststuga och komplementsbyggnader (även om de inte kommer byggas i steg 1)
Det ska inte snålas med saker som undertak, installationsvägg, träfiberskiva under gips, fönster, antal elutag osv. Jag vill inte behöva lusläsa tillvalslistan för att inte missa saker som borde vara standard.
Flexibilitet, vi vill kunna göra rätt stora ändringar planlösningen, men de behöver inte vara på millimetern.
Ska kunna få till att det är förberett för pool och ved/fliseldning(i separat byggnad) och en del andra lite ickke standard lösningar.
Det är eget VA med snåslpolande toaletter med två separata ledningar för olika typer av "avfall", till infiltrationsbädd/tank.

Har varit i kontakt med:
Intressanta hus: Inte aktuella, säljaren verkade mest intresserad av att berätta hur dyrt det var att bygga med dom.
Eksjöhus: Har bokat dejt med en säljare

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.