P
H Hallerudsbo skrev:
Det ska väl va 3 sensorer.
Aggregatets spak så man inte kan starta med det nede.
Fotbroms den verkar fungera då du kan starta och sen stoppar den när du släpper.
Sen en o stolen.
Denna känner om folk är på eller inte.
Jag skulle se på den först då den sitter väldigt lätt.
Synd bara man lyfter stolen.
på en del så har man varit lite roliga..
Där sitter alla kablarna till andra kontakter genom denna.. Så har man inget strömflöde igenom så får ingen annan kontakt heller ström...
 
Maskintok skrev:
Ja en sitter under stolen.. en vid kopplingen.
En till tillslaget av aggregat... Och vid parkeringen..
Brukar gå att spraya lite rostolja på dem..
Eller bygla bort dessa..detta är det vanligaste problem rider har...
Rostolja + rengöring löste det.
 
  • Gilla
Hallerudsbo och 1 till
  • Laddar…
H
Vilken var det? Den vid bromsen?
Eller spraya du alla?
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
H Hallerudsbo skrev:
Vilken var det? Den vid bromsen?
Eller spraya du alla?
lika bra det.. (y)
 
H Hallerudsbo skrev:
Vilken var det? Den vid bromsen?
Eller spraya du alla?
Sprayade alla men det var när jag sprayade bromsen som det började fungera
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
D dyhane skrev:
Sprayade alla men det var när jag sprayade bromsen som det började fungera
Min 214TC går några sekunder sedan stannar den. Kollat pumpen och den pumpar. Stannar trots att jag sitter still med foten på bromsen och aggregatet uppe. Försöker jag starta genast så går det inte, men om jag väntar ett litet slag så kan den gå några sekunder igen. Båda avgasrören blir varma.
(Kollade att en pump kostar 608kr men på amazon kan man tydligen få 2 för 140kr.)
Något tips/erfarenhet

/Leif
 
L Leitol skrev:
Min 214TC går några sekunder sedan stannar den. Kollat pumpen och den pumpar. Stannar trots att jag sitter still med foten på bromsen och aggregatet uppe. Försöker jag starta genast så går det inte, men om jag väntar ett litet slag så kan den gå några sekunder igen. Båda avgasrören blir varma.
(Kollade att en pump kostar 608kr men på amazon kan man tydligen få 2 för 140kr.)
Något tips/erfarenhet

/Leif
Har en likadan maskin. Har du kollat oljemängden i motorn?
 
V växelventil skrev:
Har en likadan maskin. Har du kollat oljemängden i motorn?
Ja, men fuskade lite. Drog bara upp stickan utan att torka den och den visade övre läge. Har gått någon timma sedan jag för 3 veckor sedan kollade ordentligt
 
L Leitol skrev:
Ja, men fuskade lite. Drog bara upp stickan utan att torka den och den visade övre läge. Har gått någon timma sedan jag för 3 veckor sedan kollade ordentligt
Okej annars är det väl kolla luftfilter,bränslefilter
 
V växelventil skrev:
Okej annars är det väl kolla luftfilter,bränsleceller.
Luftfilter OK och den går klockrent de sekunder den går
 
L Leitol skrev:
Luftfilter OK och den går klockrent de sekunder den går
Du får luska vidare om det är bränsleproblem eller något annat men det låter att det är problem med bränslet.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.