Har en 315 som inte vill gå in i ladd statinen , den söker mm men kommer aldrig rätt , bifogar signalerna om någon kan säga vad som inte står rätt till? bilderna tagna när den står i ladd stationen.

Kanske någon har en fungerande 310/315 som kan ta bild på sin i expertläge/info/slinga
Testade att bara dra ut guide kabeln från ladd stationen och lampan löser fortfarande grönt och klipparen går
 
  • Display på en Husqvarna-enhet med siffror och knappar, förmodligen för maskinstyrning eller diagnostik.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • LCD-display på en Husqvarna-enhet visar signalvärden, omgiven av svart plast och knappar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Danny00 Danny00 skrev:
Har en 315 som inte vill gå in i ladd statinen , den söker mm men kommer aldrig rätt , bifogar signalerna om någon kan säga vad som inte står rätt till? bilderna tagna när den står i ladd stationen.

Kanske någon har en fungerande 310/315 som kan ta bild på sin i expertläge/info/slinga
Testade att bara dra ut guide kabeln från ladd stationen och lampan löser fortfarande grönt och klipparen går
En text för en äldre klipparmodell. Ev. så stämmer det även in på din modell. Kolla vilka värde som fås när klipparen står lite utanför laddaren (som visas på bilden).
Klipparen kan navigera mot laddaren utan guide, den använder då F-signalen (far) och sedan när den kommer närmare N-signalen (near).


Instruktionsmanual som visar testposition för en robotgräsklippare med fokus på F- och N-signaler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tack detta ska jag kolla genast
 
Testade nu men får inte dom värdena , mina F är runt 150 och N runt 80 , vet inte om det är ok ? finns det någon i tråden som har en 3 lr 4 serie klippare som kan testa signalen i testet ovan?
 
Vad exakt går fel när den ska docka? kan du inte ta en film på beteendet?
Vad är historiken för felet - när började det, har du gjort några ändringar med grejorna som ev. skulle kunna påverka?
 
Inga ändringar gjorda , när den ska docka så kör den upp på plattan men vrider sig sen och kör in vid sidan av docknings huvudet , alla signaler kollade och ser bra ut , provat att få den att följa guide slingan direkt men det funkar inte heller
 
Tror du behöver ta den till en verkstad och där provköra den mot en laddstation. Då får du besked om det är din klipparen eller laddstationen som spökar.

Du kan ju även kolla under laddstationens platta att det ser ok ut, ev öppna för att inspektera slingorna som ligger där, så att de inte är angripna av myror etc.
 
Har redan körts med husqvarna autotest och den går igenom alla test utan anmärkning inkluderat laddstation, provat nytt laddkort och sling kort men samma fel , slingan under laddplattan är felfri och har ca 1.8 ohm i båda slingorna under
 
OK, en verkstad har alltså testat grejorna med samma beteende, dvs den vill inte docka mot verkstadens grejor?
Kunde inte verkstaden komma med något förslag på åtgärd?

Då kvarstår bara något omkring själva installationen som påverkar.
 
Har exakt samma fel, fick du någon ordning på det här? Min huvudhypotes är nu att antennkabel under är dålig fast jag inte kan se något.
 
S Stickan_c skrev:
Har exakt samma fel, fick du någon ordning på det här? Min huvudhypotes är nu att antennkabel under är dålig fast jag inte kan se något.
Det visade sig att det var kretskortet i laddstationen ändå.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.