9 013 läst ·
4 svar
9k läst
4 svar
Husqvarna AM320 - "Laddsystemfel".
Hej !
Vill dela med mig om min upplevelse och lösning på problemet,
för Er där ute som söker info för samma problem, "laddsystemfel".
Har letat runt på alla möjliga forum efter att mitt felmeddelande, "laddsystemfel" dök upp i displayen.
AM320 fick jag dra ut för hand och starta manuellt, klipper sedan felfritt i ca 2tim utan några som helst problem.
Men när den dockar laddstationen så kommer "laddsystemfel" upp i display, och den kör inte ut för klippning nästa dag via timer. Man får upprepa processen på nytt, med att dra ut den och manuell start.
Lösningen för min del var att köpa nytt batteri.
Batteriet inhandlat hos:
https://www.batterinet.se/shop/husqvarna-automower-320--4960p.html
Nu fungerar min AM320 som aldrig förr !!
Hoppas att detta kan vara till hjälp !?
Vill dela med mig om min upplevelse och lösning på problemet,
för Er där ute som söker info för samma problem, "laddsystemfel".
Har letat runt på alla möjliga forum efter att mitt felmeddelande, "laddsystemfel" dök upp i displayen.
AM320 fick jag dra ut för hand och starta manuellt, klipper sedan felfritt i ca 2tim utan några som helst problem.
Men när den dockar laddstationen så kommer "laddsystemfel" upp i display, och den kör inte ut för klippning nästa dag via timer. Man får upprepa processen på nytt, med att dra ut den och manuell start.
Lösningen för min del var att köpa nytt batteri.
Batteriet inhandlat hos:
https://www.batterinet.se/shop/husqvarna-automower-320--4960p.html
Nu fungerar min AM320 som aldrig förr !!
Hoppas att detta kan vara till hjälp !?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Märkligt att den laddar och kör i 2 timmar, är batteriet dåligt borde den köra typ 15 minuter.
Protte
Protte
Min 310:a var likadan. Larmade på laddsystemfel men kunde även stanna mitt på gräsmattan utan felkod. Precis som den bara stängt av sig. Klipptiderna var fortfarande ganska okej runt 40 minuter. Den har oxå gott som en klocka efter batteri byte.
Husqvarna Automower 420 (2017) med samma problem efter vinterförvaringen.
Problemfri innan vinterförvaringen men efter att den togs fram så klippte den i en timme utan problem, kommer tillbaka till laddstationen och får "Laddsystemfel" efter den laddat till 99%, trycker OK på klipparen och den går ut och klipper igen i en timme för att sedan få samma fel efter den laddat till 99% igen, händer inte varje gång men kanske 3/5 ggr.
Skruvade först upp klipparen och kontrollerade laddbläcken som var lite ärgade så bytte ut dem men fick fortfarande samma problem.
Skruvade sedan upp laddstationen och även de laddbläcken hade lite ärgning men inte så farligt så slipade bort det bara, men klipparen hade samma problem även efter detta.
Slutade med att jag köpte nytt batteri till klipparen och efter det har den gått som en klocka.
Problemfri innan vinterförvaringen men efter att den togs fram så klippte den i en timme utan problem, kommer tillbaka till laddstationen och får "Laddsystemfel" efter den laddat till 99%, trycker OK på klipparen och den går ut och klipper igen i en timme för att sedan få samma fel efter den laddat till 99% igen, händer inte varje gång men kanske 3/5 ggr.
Skruvade först upp klipparen och kontrollerade laddbläcken som var lite ärgade så bytte ut dem men fick fortfarande samma problem.
Skruvade sedan upp laddstationen och även de laddbläcken hade lite ärgning men inte så farligt så slipade bort det bara, men klipparen hade samma problem även efter detta.
Slutade med att jag köpte nytt batteri till klipparen och efter det har den gått som en klocka.
Hade samma problem. Bytte batteri på min AM320 och det löste problemet.
Körde med det billigaste pirat jag kunde hitta på Batteriexperten.
Min är från 2015 och jag är inne på 3:e batteriet.
Tror vinterförvaring i kallgarage var problemet.
Inget problem i laddstation eller på ström fram till den.
Körde med det billigaste pirat jag kunde hitta på Batteriexperten.
Min är från 2015 och jag är inne på 3:e batteriet.
Tror vinterförvaring i kallgarage var problemet.
Inget problem i laddstation eller på ström fram till den.
Klicka här för att svara