Hej!
Finns det någon här som vet var man kan få tag i detta spjäll som fattas på min vedspis? Som det är nu eldar jag för kråkorna, får inte upp värmen i spisen. Har letat på nätet men hittar bara själva flaggsjället, inte axeln och ratten som hör till. Någon som vet var jag kan hitta dessa?
Finns det någon här som vet var man kan få tag i detta spjäll som fattas på min vedspis? Som det är nu eldar jag för kråkorna, får inte upp värmen i spisen. Har letat på nätet men hittar bara själva flaggsjället, inte axeln och ratten som hör till. Någon som vet var jag kan hitta dessa?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Någon liten mekanisk verkstad där du bor kan kanske tillverka det du behöver till spjället om du kan göra en ritning på det du behöver? Hittar också bara följande reservdelar: https://www.eldkraft.se/kategori/SpisochKamin-AllaFabrikat-Husqvarna-3027
Medlem
· Korpilombolo
· 3 723 inlägg
Testa med vedspisforumet på Facebook. Någon kanske har en skrotad spis. Kommer du åt från (höger)sidan bakom spisen så kan man kanske göra någon tillfällig lösning. Om inte annat kommer man åt spjället via sotluckan under ugnen.
Det verkar vara vanligt att anordningen via ratten hakar upp sig. Jag brukar ha spjället nästan på "S".
Det verkar vara vanligt att anordningen via ratten hakar upp sig. Jag brukar ha spjället nästan på "S".
På min spis fanns det inget kvar av axeln och ratten, bara ett hål. Ska kolla upp detta på Facebook.
Klicka här för att svara