En lite fundering....

De huslev. som är anslutna till svenskträhusindustri har sin säljare utbildade så att de ska sköta sig rätt och riktigt.

Är det någon som har sett ifall detta fungerar ??
eller är det bara en "snygg" sätt för husleverantörerna att visa på att de är seriösa.

Vi har haft långvarig kontakt med TMF/str och gjort en anmälan till det etiskarådet.
Inget konkret har hänt i vårt ärende ännu, vi är oense med STR eftersom de hävdar att de inte vill göra en bedömmning på vår säljare eftersom vi är i juridisk tvist.

Jag tycker inte det har någon som helst betydelse..... det har inget med juridiken att göra.

Jag vet att det finns fler där ute som är missnöjda med hur Tmf/str sköter sig ...
Om det visar sig att branchorg är är oseriös så kommer det knappast att i kundernas ögon ses som att det inte är någon fördel att husleverantörer är anslutna och har sina säljare som medlemmar.

Se upp för med dessa eftersom de har ett gemensamt ekonomiskt intresse ihop med alla husleverantörer.
Ligger inte i deras intresse att städa av och vara på kundens sida.

Det är våran uppfattning i nuläget ....vi får se ifall det händer något i vårt ärende så meddelar jag detta ...

Ihop med underlag som som det etiska rådet har haft att göra sin bedömmning på.

/R

Vi har också anmält en säljare till TMF/etiska rådet. Dock har vi inte fått något svar. Det verkar som om de alla hålla varandra om ryggen.

Jamen herregud gott folk, hur kan ni tro att en förening med bara gubbar från medlemsföretag ska vara seriös. Den är ju bara till för kartellbildning.... helt uppenbart för mig....!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.