Fått ett "erbjudande" från Anticimex om att förlänga ett hushälsoavtal som åtminstone tidigare ingick i Folksams försäkring nu vill man sälja in det till ett förmånligt pris. Täcker inte Folksam stor så lär ju detta inte göra någon nytta utan köp något annat för pengarna. Någon som har en erfarenhet eller vettig uppfattning om det.

• Haha
Bästerortarn
  • Laddar…
Jag har aldrig hört talas om det förut, men tänker att det inte något som jag skulle teckna i alla fall. Hur mycket vill de ha betalt för det?

Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Jag har aldrig hört talas om det förut, men tänker att det inte något som jag skulle teckna i alla fall. Hur mycket vill de ha betalt för det?
Sinnessjukt
Reklam för Anticimex Hushälsoförsäkring som komplement till husförsäkring med besiktning varje fjärde år, pris 2 995 kr per år.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fast med ett gammalt dåligt hus kanske ( taket) men då kommer besiktningen ändå att undanta det som kan gå sönder...

Redigerat:
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Vi fick ett år gratis i samband med husköpet (fast det hette då ”Trygghetsavtal” - det har bytt namn nu) och fortsatte sedan att betala under ett par år.

Det var helt meningslöst för vår del. De kommer ut på små, glesa kontroller och blir förundrade över att man kan mer om sitt hus än vad de är vana vid och att kontrollen känns rätt överflödig, men fyller lite pliktskyldigt i med små inövade påpekanden om vad som rent generellt betraktas som riskkonstruktion och att det är bra att man har ett tråg under diskmaskinen.

Våra enda incitament för att betala för detta var att regelbunden radonmätning ingick (det gör det inte längre), att det fanns en viss självriskeliminering mot hemförsäkringen (vi har varit skadefria så länge att den hade varit ”uppäten”), samt att de kontrollerar vinden (en overall är billigare).

Den enda gången vi faktiskt ansåg oss ha ett visst behov av detta avtal, ingick naturligtvis inte just de insatser som vi behövde pga den ena eller andra petitessen.

Dont do it.

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
D Dixies skrev:
Fått ett "erbjudande" från Anticimex om att förlänga ett hushälsoavtal som åtminstone tidigare ingick i Folksams försäkring nu vill man sälja in det till ett förmånligt pris. Täcker inte Folksam stor så lär ju detta inte göra någon nytta utan köp något annat för pengarna. Någon som har en erfarenhet eller vettig uppfattning om det
Det är ett bra komplement för att försäkra taket.

Jag valde att inte ta det och köra vidare med enbart Folksams Stor.
Den stora skillnaden som jag ser det är att Folksam vid vatteninträngning genom tak/fasad kan ersätta följdskadan med upp till 20 000 kr, medan Anticimex även kan ersätta själva delen som orsakat skadan, med totalt upp till 300 000 kr. Eftersom både huset och framför allt taket är relativt nya känns den extra försäkringen ändå inte riktigt värd kostnaden för oss.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Har svårt att föreställa mig ett mer meningslöst sätt att blåsa pengar på.

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.