1 231 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Husgrundkonstruktion med bifogad ritning.
Hejsan
Jag sitter här med med en grundkonstruktionsritning från -88 för det parhus jag bor i.
Jag skulle behöva hjälp att dumma ner den rätt rejält då jag inte förstår något
Det jag tänker på är väl mycket hur isoleringen är bl.a.
Sitter och funderar mycket på golvvärme och då eldriven och har förstått att beroende på grund så är det en bra eller helt askass idé. Vi har relativt kalla golv tyvärr.
Stor svartvit bild, runt 4MB.
Tack på förhand.
Mvh Tobias
Jag sitter här med med en grundkonstruktionsritning från -88 för det parhus jag bor i.
Jag skulle behöva hjälp att dumma ner den rätt rejält då jag inte förstår något
Det jag tänker på är väl mycket hur isoleringen är bl.a.
Sitter och funderar mycket på golvvärme och då eldriven och har förstått att beroende på grund så är det en bra eller helt askass idé. Vi har relativt kalla golv tyvärr.
Stor svartvit bild, runt 4MB.
Tack på förhand.
Mvh Tobias
Medlem
· Blekinge
· 10 117 inlägg
70 mm cellplast räcker gott för att bli av med kondensproblem i betongplattan. Däremot är jag tveksam till att det räcker för golvvärme. Jag har för mig att man brukar landa på 200 mm isolering i sådana sammanhang. Men mössen kommer att älska det.
Tack för svar.
Fortsätter söka information men jag får lite samma uppfattning att det är lite klent i det syftet.
Vi har rätt kalla golv på höst/vinter. Är det en indikation att risken för vandrande fukt är hög eller säger det egentligen ingenting alls?
Tack på förhand.
Mvh Tobias
Fortsätter söka information men jag får lite samma uppfattning att det är lite klent i det syftet.
Vi har rätt kalla golv på höst/vinter. Är det en indikation att risken för vandrande fukt är hög eller säger det egentligen ingenting alls?
Tack på förhand.
Mvh Tobias
Medlem
· Blekinge
· 10 117 inlägg
Under de förutsättningar som ni har tror jag att upplevelsen av varma eller kalla golv har mycket med själva golvmaterialet (ytskiktet) att göra. Golvmaterial med hög värmeledningsförmåga brukar kännas kalla att gå på oberoende av rumstemperatur. Förutom mattor är väl riktigt trä bra material.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Håltaging i bärande tegelvägg - åtgärder? (K-ritningar bifogade)
Byggnadsfysik -
Höja upp hus genom att göra jordkällare till ny entrévåning? (Ritning bifogad)
Utbyggnad och tillbyggnad -
Planlösning 1,5 plan m. förhöjt väggliv (ritningar bifogade)
Planlösningar -
Synpunkter på bifogad ritning över garaget jag tänkt bygga
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Bifogad elritning - hur många uttag?
El