Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Oj vad helgen gick åt till att plocka ned onödiga saker inför fotografering av vårt hus. Vi har det väldigt avskalat i stort men när man väl börjar plocka inser man att man har otroligt mycket saker som inte ska vara framme. Framförallt barnens rum fick sig en omgång och bokhyllorna rensades från serietidningar, böcker, osv. Det tråkiga är väl att packa ned alla personliga tavlor som mäklaren rekommenderar att man tar ned för att köparen ska kunna föreställa sig i boendet han/hon planerar att köpa.
Men nu ser jag fram emot att se fotografierna och jag kan väl erkänna att det är lite "överstylat" i vissa rum - ni kommer se vilka men fotografen tyckte jag skulle duka bordet så jag lydde och gjorde som hon sa.
Men annars är jag nöjd och det representerar vårt hem.

TIps för er som ska sälja:
-Rensa hårt och börja i tid. Packa ned i flyttkartonger och ställ upp på vinden eller förvara någon annanstans.
-Satsa på att köpa nya blommor och gärna många
-Se till att satsa lite extra på att hålla en enhetlig och bra stil i badrummen. Det är värt att investera i handdukar i samma färg, nya ljus, blommor och även en snygg och fin tvål
-Fixa ordning det där sista som ni inte hunnit - lister, måla en vägg, osv
-Rensa i skåpen, kylen, osv för att köparen ska känna att du månar om ditt boende
-Ta ut onödiga möbler som bara tar plats
-LAMPOR - Komplettera/låna vid behov men se till att det finns många ljuskällor i ditt hem
-Se till att det utvändiga ser okej ut om du säljer ett hus - Rensa och snygga upp
-Se till att bilderna blir bra och att texten innehåller några av de mest sökta orden på Hemnet
-Låna av kompisar istället för att köpa nytt. Kanske en lampa, överkast, kudde, tavla osv

SKAPA ETT HEM SOM DU TROR KÖPAREN BLIR SUGEN PÅ ATT TA ÖVER. DU SÄLJER EN PRODUKT I DET HÄR FALLET DITT HEM.

Missfixtrix.com

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.