22 247 läst ·
103 svar
22k läst
103 svar
Huset plockas bort från försäljning innan kontrakt och allt är klart
Huset ska ligga kvar tills kontraktet är påskrivet, har bekanta som budat över och fått köpa 30 min innan kontraktet med de andra spekulanterna skulle skrivas. Jag skulle bestämt påpekat för mäklaren att annonsen ska vara kvar tills allt är klart
Ja helt klart, gör dom på detta sätt så helt klart jag backar. jag vet huset värde. och den är absolut inte billigare än grannens hus.Claes Sörmland skrev:
Yes detta har jag också upplevt i verkliga livet, samt en försäljning innan visning, där dom gav 605 tusen mer om den inte gick ut till visning utan att vi skrev kontrakt innan. då sålde jag till dom.Skandiamannen skrev:
Har nu skickat mail till mäklaren, ang att dom plockat bort huset och skrivit den som såld, även om inget är på skrivet eller ens besiktning och handpenning är betalda, så backar jag i försäljning, jag går inte ut med huset igen, utan har kvar den.
Jag har inte ens sett kontraktet ännu....
Att köpare och mäklare tar beslut över själva säljaren finner ja inte acceptabelt , utan jag har som säljare sista ordet och bestämmande rätt vem som ska köpa huset, det kanske kommer fram något på besiktningen eller händer något på vägen, ja allt kan hända, och detta är min livs största affär, så vill jag att allt går rätt till. därför lika och vänta och behålla huset.
Jag har inte ens sett kontraktet ännu....
Att köpare och mäklare tar beslut över själva säljaren finner ja inte acceptabelt , utan jag har som säljare sista ordet och bestämmande rätt vem som ska köpa huset, det kanske kommer fram något på besiktningen eller händer något på vägen, ja allt kan hända, och detta är min livs största affär, så vill jag att allt går rätt till. därför lika och vänta och behålla huset.
Jag betalar mäklaren 100 tusen, detta föra att han ska sköta försäljning, kontrakt, medling mellan köpare säljare, han ska göra ett jobb jag har beställt och han får bra betalt för det också.Claes Sörmland skrev:
Hans jobb är att marknadsföra försäljningen, samt sköta bud, samt se till att kontrakt blir på skrivna, sedan har han gjort sitt jobb jag har betalt han för, nu väljer mäklaren att göra en genväg , som att jag inte får se kontraktet, det viktigaste av allt innan man skriver över ett hus för 6 milj, köparen kan fylla i vad som helst i det kontraktet,(kan finnas förbehåll,villkor) därför viktigt att jag som säljare får ta del av själva överlåtelse kontraktet.
Enda jag vet är att det är någon som äger ett stort byggföretag, eller om det är själva byggföretaget som köper huset, jag vet ingenting om köparen, dom är helt anonyma, redan här ringer det lite varningsklockor , detta brukar mäklaren upplysa om vem som är köparen? vi ska ändå träffas på själva överlåtelsedagen, eller bruka höra till god sed.
Du vet inget om köparen?T Takläggare skrev:Jag betalar mäklaren 100 tusen, detta föra att han ska sköta försäljning, kontrakt, medling mellan köpare säljare, han ska göra ett jobb jag har beställt och han får bra betalt för det också.
Hans jobb är att marknadsföra försäljningen, samt sköta bud, samt se till att kontrakt blir på skrivna, sedan har han gjort sitt jobb jag har betalt han för, nu väljer mäklaren att göra en genväg , som att jag inte får se kontraktet, det viktigaste av allt innan man skriver över ett hus för 6 milj, köparen kan fylla i vad som helst i det kontraktet,(kan finnas förbehåll,villkor) därför viktigt att jag som säljare får ta del av själva överlåtelse kontraktet.
Enda jag vet är att det är någon som äger ett stort byggföretag, eller om det är själva byggföretaget som köper huset, jag vet ingenting om köparen, dom är helt anonyma, redan här ringer det lite varningsklockor , detta brukar mäklaren upplysa om vem som är köparen? vi ska ändå träffas på själva överlåtelsedagen, eller bruka höra till god sed.
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
Förslag:T Takläggare skrev:
Sätt upp en stor skylt med
Till Salu
samt namn och telefonnummer, ute vid grinden.
Så att de som kommer och tittar på grannhuset ser det.
Lycka till (Östersund är fint, bodde där tre månader för många år sedan.).
Ingenting säger ju att grannhuset blir sålt för mer bara för priset är satt i ett visst pris. Kanske inte kommer en kotte på visningen. Tycker det är lite illa att du drar dig ur en affär som du muntligt accepterat. Risk är att det blir pannkaka av allt. Jaja, lycka till
Ajajaj riktigt dåligt, tror fasen huset ska vara kvar till dess att kontraktet är påskrivet.
Min far skulle sälja för många år sedan, nån timme innan kontraktskrivning så drog vinnande bud tillbaka sitt bud 1.350.000:- och la sig på 1,30., då ringde mäklaren till en annan budgivare och förklarade läget och de fick köpa det för 1,30 och dem tog det direkt (de hade tidigare lagt 1,25 men drog sig ur när dem andra la 1,35)
Det va min far som givetvis sa att mäklaren skulle göra så för han kände sig aningen kränkt av den första budgivaren.
De va riktigt irriterade för att inte dem fick köpa men som man bäddar får man ligga
Min far skulle sälja för många år sedan, nån timme innan kontraktskrivning så drog vinnande bud tillbaka sitt bud 1.350.000:- och la sig på 1,30., då ringde mäklaren till en annan budgivare och förklarade läget och de fick köpa det för 1,30 och dem tog det direkt (de hade tidigare lagt 1,25 men drog sig ur när dem andra la 1,35)
Det va min far som givetvis sa att mäklaren skulle göra så för han kände sig aningen kränkt av den första budgivaren.
De va riktigt irriterade för att inte dem fick köpa men som man bäddar får man ligga
Detta låter riktigt märkligt!! Är det så skulle jag omedelbart bryta kontraktet och omedelbart anmäla mäklaren till Fastighetsmäklarinspektionen, FMI!!T Takläggare skrev:Jag betalar mäklaren 100 tusen, detta föra att han ska sköta försäljning, kontrakt, medling mellan köpare säljare, han ska göra ett jobb jag har beställt och han får bra betalt för det också.
Självklart har säljare rätt till den information du efterfrågar.
En kompis ska snart sälja sitt hus med utgångsbud 3.5 mille. Första mäklaren ville ha 3 % i arvode = 105000:-N Napster skrev:
Han ska kolla med någon mer.