Måste bara få "skryta" lite - eller kanske bara få dela med mig lite av min glädje!

Idag fick vi vårt hus levererat från Trivselhus :D - F.. va kul det var att vare med på plats under hela dagen.

Allting fungerade super, och väggarna var upp efter bara 2 timar, och taget var tätt med papp innan killarna gick hem 17.30.

Den som är intresserad kan se bilder från dagen på www.banvagen49.org - Klicka på "Huset dag 1..." i menyn ute till vänster ;)

Det känns bara helt underbart - Nu må vi tyvärr vänta tills 27 April före vi kan flytta in. Men det är det värd ;) :D

/Jan

;D

Åååååh vad spännande, vad fint det blir!
Nu längtar man ju inte sjäälv till byggstart alls? ;)

Lycka till//Catrin

Tackar!

Hur långt har ni kommit i processen?

/Jan

Inte alls långt, vi håller på med slutbeställningarna... :(

Men den som väntar på något gott... ::)

Följer med spänning erat bygge!!!

Men Lindhardsen....redan dag 2 och inga nya bilder....va falls?!

Upp med dem i rappet nu....du har väl redan köket monterat ;)

/Calle

Jag är lika ledsen som dig...;) Men jag har varit i Köpenhman sen 7 i morse och kom hem precis!

Så inga bilder idag :-( Jag skall försöka att komma förbi i morgon, men det är totalt stressat denna vecka. Inte kul när man skulle vilje vare där hela dagarna... varje dag :o

Ja, det var köket idag - Fredag lägger dom in golvet och vitvaror :P

Du får ha lite tålemod... Hopas jag snart får upp ett webcam så jag kan kollla live från jobbet :D

Det vore det optimala för mig med....hur löser man det enklast?

Finns det inte en som kan skicka en bild via MMS varje timma eller så? Vore ju kanon! Snickarna skulle nog inte uppskatta.....

På fredag äter vi smörgåstårtan om du har vägarna förbi Norrköping ;)

Höpp, hörde jag Smörgåstårta??? Endast 3 minuter med bil hemifrån?? ;)

Nokia har (eller hadde) någon webcam med inbyggt mms modul, så att du kan programmera den till att skicka bilder :)

Men jag skulle tro att det finns finare 3G baserade prylar nu för tiden... Får väl sätta in en laptop med 3G datakort och ett riktigt webcam 8-)

Har precis ställt in en resa till Oslo fredag för att jag har för mycket att göra - Men om du flyttar kalaset till lördag, så kan nog Volvo hitta dit ;)

Vi är själva bara snäppet före er i vårt husbygge. Här hålls det som bäst på med eldragning, ventilation och inneväggar. Vi flyttar in 1/4. Jag har sympati vad gäller bygglovet. Även vi hade ett litet helvete som tillslut krävde att vi personligen tog kontakt med berörda politiker i byggandsnämnden och lobbade för vårt bygge. Bygghandläggarna ville inte godkänna ärendet, ja faktiskt inte ens handlägga det. Slutet gott allting gott dock, men vi är ökända i kommunen! :-)

Fin planlösning; Hur stort är huset?

Hej Lindansare!

Ja, vist är det för jävligt med dom här små kungarna som sitter på kommunen och vägrar göra sitt jobb! >:( Men hos oss var det chefen som var ett asle. Våran handläggare var hur trevligt som helst, och ville jo gi oss bygglov med en gång.

Ja, vi gillar verkligen den här planlösningen stort - Speciellt nu när vi börjar att se hur den ser ut i verkligheten :) Huset är på 140m[sup]2[/sup], och till det får vi så ett förråd på små 20m[sup]2[/sup] i samband med carporten.

Jag vill också vare klar 1 April :D

Calle, Nu är där lite nya bilder... Dock är det inte så mycket som har händt än! :-?

Nu vill man jo att det skall hända stora saker, men man får väl vänja sig vid det lungnare tempo...

Ser man på...men det heter läkten har kommit på plats och inte läktorna!  ;)  Men eftersom du är dansk är du förlåten!

Pappen du ser på taket heter takboard och är egentligen ett skydd för innertaket. Om det kommer genom fukt från pannorna så skall borden stoppa den och den rinner av pga det lilla mellanrum (2-3 cm) som blir när borden veckas lätt mellan läkten. Det ser precis ut som vårt hus.....så verkar vara bra!

Men du, gubbarna borde ju ha en arbetsbod....tycker jag. Sitta i ditt fina hus och fika...det blir skräpigt på sikt. Dricka Pripps lättöl är även en skymf för en svensk - så man undrar vad det är för typer du överlåter bygget till  ;)

Du har också lika blött inuti som vi ser jag...men det torkar upp när de får på golvvärmen nästa vecka! Jag öppnande golvbrunnarna idag så vattnet kan skrapas ned där.

Det segar lite första veckan helt klart men det är mycket jobb med yttertaket och hängrännor så det är bara att coola ner dig. I dag la de dit de första pannorna hos oss....spännande!

Uppdaterat med lite bilder!

Ja ja ja :P Anna brukar rätta till mina värsta stavfel, men jag kan jo inte sitta hemma och vänta på hende hela kvällen innan jag uppdaterar sidan ;)

Bosse verkar vare en trevlig kille, så han skall få vistas på slottet sills att han är klar :) Väldigt positivt är det jo att han inte röker!

Men men... hans val i öl-väg gör mig orolig. Jag hadde 12 lådor med Carslberg Sort Guld med hem från .dk efter julen, så jag antar att jag får satt lite pli på honom innan bygget är slutt ;D
Att han sedan är Djurgårdare också är inget jag har med att göre, men jag antar att många kan säga båda för och emot om detta :o

Nu börjar det hända grejer :)

Takpannorna har inte kommit upp än (inte ens levererat), men på insidan börjar det hända gjejer. Nu har dom första väggarna kommit upp, och alla väggar är markerade men reglar på golvet. Kult :D

Jag skall nu vänja mig vid att läsa på Calle Ankas hemsida... I och med att han ligger några dager före mig, så kan jag jo se vad alla dom här byggrejorna har för namn, innan jag skrivar något fel på min hemsida ;D Nu vet jag tex. att vita duken i innertaket är ett ångspärr...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.