Om man tittar på deras hemsida så verkar de tidigare framförallt vara stora på garagebyggsatser. Söker du på det så dyker det upp några trådar här på forumet. Tittade på ett par av dem, det låter som folk är nöjda med dem som garageleverantör.
Så då kommer ju frågan om hur man vågar lita på dem för leverans av något i stil med ett fritidshus eller attefallshus.
Å ena sidan så är en sådan byggsats (troligen) mer komplicerad än en garagebyggnad, ökar risken. Å andra sidan så verkar det som företaget hittils har levererat bra produkter, med bra kundsupport (jag har inte läst alla trådar). Och om de vore katastrof, så skulle man troligen se dåliga omdömen.
Jag skulle nog våga lita på dem, men gräva djupare. Självklart hellre bygga med en leverantör som har tydliga goda referenser för den typ av byggnad jag vill ha. Men dte kan ju finnas kostndsmässiga skäl, eller att man gillar en viss modell som gör att man vill gå med en liiite mer okänd leverantör. Och jag skulle absolut hellre bygga med ett bolag med den bakgrund jag hittils sett om Mellby, än med ex. en baltisk leverentör såvida de inte under längre tid har levererat många liknande hustyper till Sverige.
Du skulle ju kunna kontakta dem och fråga om de har några referenskunder som du kan prata med. Visserligen risk att det blir noga utvalda "kunder". Men det kan man ofta avslöja om man är lagom misstänksam.