Någon som vet var jag kan hitta bokstäver till huset. Istället för att sätta en 7:a på huset så tänkte jag skriva SJU och bokstäverna jag hittat går bara till F som högst.

Stefan

Inget svar på DIN fråga, men våra grannar hittade nog varken 1 eller 2, för på deras hus (de bor på "12") står det "6+6" vilket rorar mig i alla fall.. ;D *barnslig*

sök på emaljskyltar på forumet så hittar du länkar till skylttillverkare.

Kul ide!

Undras hur det ser ut med "sjuttioett" på husväggen.....

Hej!

Här är en länk där det finns hela alfabetet.

http://www.habo.com/swe.asp

Du går in på postlådor och skyltar

sen

bokstäver och siffror

och kollar in den första som heter

bokstav, siffra, tecken 1002

Tyvärr verkar det bara finnas i vitt.

Qudan skrev:
Tyvärr verkar det bara finnas i vitt.
::) Sprayfärg!! 8) ;)

Dom är nog lite små tror jag, 13mm. Det är väl sådana bokstäver som man har på brevinkastet till lägenheter.

Lite större så hade det varit perfekt.

Stefan

oj , hjälp

vi har fått vårt efternamn i ca 13 cm höga bokstäver i present. Har ingen aning om vart jag skall "gömma dem". men om man bor i närheten av Uppsla så kan man åka till Fullerö och köpa dem (svart gjutjärn)...

Innehåller ert efternamn S,J och U månne? Eller du kanske kan ta reda på var dessa bokstäver kommer ifrån.

hejs Stefan

Prova med en stenhuggare, dom använder bokstäver när dom tillverkar gravstenar!!

Nån nytillkommen tittare som har mera info om detta?

Kontakta ett plåtslageri, dom kanske kan hjälpa dej och göra bokstäver i rostfritt. Kanske lite dyrt men du kan då få dom i vilket typsnitt och storlek du vill. Du kanske tom kan rita texten själv och dom stansar ut.

Hejs, jag har hittat bokstäver (fär länge sen) hos en båtförsäljare i Malmö. Dom hade hela alfabetet i rostfritt, 13 cm höga, lite svart plastfilm från systemtext på det sen var dom klara!

// Stefan

Kan du berätta vilken båtförsäljare det var?
tack på förhand /peter

Båthandlaren var Sparrholms och den ligger på Sallerupsvägen.

// Stefan

finns bokstäver o siffror på tiimari, svarta i två olika storlekar. kanske de var 8 och 15 cm höga, har köpt där o att upp "FYRA" på husväggen, blev bra!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.