• Arg
  • Wow
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
Redaktionen Redaktionen skrev:
Husägare misstänks ha stulit el i tre decennier.
@Daniel 109 verkar ha semester får väl jag påpeka att man inte kan stjäla el om det inte rör sig om el i formen av batterier eller liknande.

Redigerat:
  • Haha
redep och 7 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Då @Daniel109 verkar ha semester får väl jag påpeka att man inte kan stjäla el om det inte rör sig om el i formen av batterier eller liknande.
Jag har för mig att någon tidigare frikänts pga den teknikaliteten. Men åtalet kanske inte är formulerat så.

Bortsett från det olagliga o.s.v. kan jag ändå inte låta bli att bli lite imponerad av såna här typer. Han verkar ju dessutom ha lyckats flyga under radarn under väldigt lång tid.

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Jag har för mig att någon tidigare frikänts pga den teknikaliteten. Men åtalet kanske inte är formulerat så.
Nej så okunnig är nog ingen åklagare. Brottet heter olovlig energiavledning och det vet garanterat alla åklagare.

• Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
25-30 grader?!? Kunde han inte installera AC om strömmen ändå var gratis?

• Haha
  • Gilla
redep och 5 till
  • Laddar…
Utsättaren Utsättaren skrev:
25-30 grader?!? Kunde han inte installera AC om strömmen ändå var gratis?
Du tror inte den höga värmen berodde på den växtbelysning han sannolikt använt till sina olagliga odlingar?
Lyckas man inte fälla buset för den odling de sannolikt bedrivit försöker man nog sätta dit dem för kraftavledning iaf...

• Gilla
lars_stefan_axelsson och 3 till
  • Laddar…
Men först bygger Polisen en ny rökruta.

• Haha
Stinky Pete och 1 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Men först bygger Polisen en ny rökruta.
Inte då, de har säkert inte slitit ut sin befintliga innan buset är ute och stjäl kraft (eller nått annat) igen..

J
F fribygg skrev:
Inte då, de har säkert inte slitit ut sin befintliga innan buset är ute och stjäl kraft (eller nått annat) igen..
Det finns lämpliga lägenheter för dessa personer där dom inte kan hempula med elen!

• Hand håller nycklar i ett rum med säng och toalett av rostfritt stål, som liknar en fängelsecell. Text ovan beskriver fördelar med lägenheten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Gilla
redep och 6 till
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Det finns lämpliga lägenheter för dessa personer där dom inte kan hempula med elen!
Den sortens "bostäder" är det alltför ont om..

• Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
J
F fribygg skrev:
Den sortens "bostäder" är det alltför ont om..
Vi kanske ska gå ihop några st och bygga?

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Vi kanske ska gå ihop några st och bygga?
Hyresgästerna stannar inte tillräckligt länge såvitt jag förstår, man vill ju helst att de som förtjänat en sån där kvart får möjlighet att bo kvar betydligt längre än nu.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
J
F fribygg skrev:
Hyresgästerna stannar inte tillräckligt länge såvitt jag förstår, man vill ju helst att de som förtjänat en sån där kvart får möjlighet att bo kvar betydligt längre än nu.
Om vi tecknar livstidskontrakt tror du det funkar?

J Jansson69 skrev:
Om vi tecknar livstidskontrakt tror du det funkar?
Redan nu är fängelserna så fulla så det blir två interner i varje cell. Inte ens det räcker utan nu ska fotboja kunna medges vid vissa brott med upp till arton månaders strafftid.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.