2 305 läst ·
10 svar
2k läst
10 svar
Hus och garage under 3mille?
Är det någon här som vet av ett nyckelfärdigt hus (1-plans villa på minst 140m2, 2 wc och minst 3 sovrum) och garage för totalt under 3 miljoner?
Jag bor i Västerbotten så vissa husleverantörer levererar inte hit...
Önskemål om planlösning är att det är en avskild barndel med ett extra allrum, gärna wc och klädkammare till masterbedroom. Hall med klädförvaring. Plats för stort matbord. That’s it! Verkar tyvärr vara mission impossible. :-/
Jag bor i Västerbotten så vissa husleverantörer levererar inte hit...
Önskemål om planlösning är att det är en avskild barndel med ett extra allrum, gärna wc och klädkammare till masterbedroom. Hall med klädförvaring. Plats för stort matbord. That’s it! Verkar tyvärr vara mission impossible. :-/
Självbyggare
· Stockholm
· 10 261 inlägg
Älvsbyhus... Du har även Fiskarheden om du vill gå upp lite. Men sedan beror det också på om tomt mm skall rymmas i 3m. Då kan det bli tufft att bygga i Umeå eller Skellefteå.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 261 inlägg
När du har budget som är begränsning så har du inte så många alternativ om du inte själv är snickare. Vad jag förstått är dessa två de billigaste som bygger kataloghus i Sverige just nu.
Är 3 inkl tomt mm? Vad kostar tomter i det område du är intresserad av och vad kostar hus i samma område?
Är 3 inkl tomt mm? Vad kostar tomter i det område du är intresserad av och vad kostar hus i samma område?
Självbyggare
· Stockholm
· 10 261 inlägg
Har du kollat vad detaljplanen tillåter för hus?
Självbyggare
· Stockholm
· 10 261 inlägg
Då är det väl inte så konstigt. För 3m borde de de flesta klara av att leverera ett nyckelfärdigt 140m2 hus för. När jag tog in offerter skulle Eksjöhus ha drygt 3 för 91+91 med bergvärme mm.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 261 inlägg
Har ni räknat med anslutning av el och fiber?
Vi ligger på ca 3,2 för Smålandsvillan (Kalmar med tillval för ca 200tkr) plus garage på 86kvm. Det som sedan tillkommer är kostnader för ÖV, gräs, plattor och andra diverse.
De leverantör du bör/kan titta på är Älvsbyhus, Smålandsvillan och Hjältevad. Sedan möjligtvis någon av de andras billigare hus utan tillval. Mig veterligen är det nog svårt att komma under 4 miljoner för Fiskarheden, åtminstone var det så när vi räknade.
De leverantör du bör/kan titta på är Älvsbyhus, Smålandsvillan och Hjältevad. Sedan möjligtvis någon av de andras billigare hus utan tillval. Mig veterligen är det nog svårt att komma under 4 miljoner för Fiskarheden, åtminstone var det så när vi räknade.
Klicka här för att svara