Är det någon här som vet av ett nyckelfärdigt hus (1-plans villa på minst 140m2, 2 wc och minst 3 sovrum) och garage för totalt under 3 miljoner?

Jag bor i Västerbotten så vissa husleverantörer levererar inte hit...

Önskemål om planlösning är att det är en avskild barndel med ett extra allrum, gärna wc och klädkammare till masterbedroom. Hall med klädförvaring. Plats för stort matbord. That’s it! Verkar tyvärr vara mission impossible. :-/

Älvsbyhus... Du har även Fiskarheden om du vill gå upp lite. Men sedan beror det också på om tomt mm skall rymmas i 3m. Då kan det bli tufft att bygga i Umeå eller Skellefteå.

Jag tycker fiskarheden verkar dyra, deras hus blir ju alltid dubbelt så dyra än priset som det står på deras hemsida. Det är väl typ vad skalet kostar?

Tror inte Älvsbyhus har nått av intresse men ska kolla igen

När du har budget som är begränsning så har du inte så många alternativ om du inte själv är snickare. Vad jag förstått är dessa två de billigaste som bygger kataloghus i Sverige just nu.

Är 3 inkl tomt mm? Vad kostar tomter i det område du är intresserad av och vad kostar hus i samma område?

Kobbskär hos A-hus är lite litet men det är rätt billigt tror jag. Ska ta ett möte med dem.

Tomt har vi och anslutningsavgifterna har vi redan räknat med. 3.2 är vår slutgiltiga budget då V/A kostar 180 k :-)

Har du kollat vad detaljplanen tillåter för hus?

Självklart

Hos smålandsvillan går det om dom har en modell som passar dig i smaken. Men man får nog vara lite återhållsam med tillvalen

Då är det väl inte så konstigt. För 3m borde de de flesta klara av att leverera ett nyckelfärdigt 140m2 hus för. När jag tog in offerter skulle Eksjöhus ha drygt 3 för 91+91 med bergvärme mm.

Har ni räknat med anslutning av el och fiber?

Vi ligger på ca 3,2 för Smålandsvillan (Kalmar med tillval för ca 200tkr) plus garage på 86kvm. Det som sedan tillkommer är kostnader för ÖV, gräs, plattor och andra diverse.

De leverantör du bör/kan titta på är Älvsbyhus, Smålandsvillan och Hjältevad. Sedan möjligtvis någon av de andras billigare hus utan tillval. Mig veterligen är det nog svårt att komma under 4 miljoner för Fiskarheden, åtminstone var det så när vi räknade.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.