Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
Kör ett 5cut test och med 4 sidor som är 450mm så är biten som blir över efter mitt 5 kap 1.04mm bredare på en sida mätt med skjutmått.
Kan ngn hjälpa mig med ngn slags uträkning på detta. Och är det här "godkänt" vinkelrätt?
Kan ngn hjälpa mig med ngn slags uträkning på detta. Och är det här "godkänt" vinkelrätt?
Produkter som diskuteras: "skjutmått"
Skjutmått
Skutmått, också känt som djupmått, är ett mätverktyg som används för att mäta djupet på hål, spår eller andra öppningar. De kan också användas för att kontrollera avståndet från en kant till ett invändigt ställe som är svårt
Läs mer
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
Kaplängd 430mm 0.7mm differens när jag tvingade fast materialet. Är det lika med 0.4mm/meter?
Verktygstokig
· Halland
· 8 318 inlägg
Om det är 'godkänt' eller inte är det bara du själv som kan avgöra.. I en perfekt värld är allt exakt
När jag snickrar till huset gör det inget om det diffar upp mot 2-3mm eftersom hela huset är skevt på alla leder..
0.4mm /m hade räckt gott för mig..
0.4mm /m hade räckt gott för mig..
Jag tycker inte att det är tillräckligt bra, med tanke på
1) Vad den där vinkeln kostar efter frakt, tull, moms, avgifter och pålagor.
2) Att jag har mätt upp min med ett vinkelfel på mindre än 0,1 mm/m, eller 0,006 grader, relativt min referensvinkel med noggrannhet enligt DIN 875/0.
Jag vågar nog påstå att du ska klara bättre vinkelräthet med bättre handhavande. Om det behövs eller ej är ju en helt annan fråga.
1) Vad den där vinkeln kostar efter frakt, tull, moms, avgifter och pålagor.
2) Att jag har mätt upp min med ett vinkelfel på mindre än 0,1 mm/m, eller 0,006 grader, relativt min referensvinkel med noggrannhet enligt DIN 875/0.
Jag vågar nog påstå att du ska klara bättre vinkelräthet med bättre handhavande. Om det behövs eller ej är ju en helt annan fråga.
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
hmm, det är lite skit som verkar ha blivit efter anodiseringen på vinkeln. Ska fota under dagen. Undrar om det kan påverka... ser ut som dammkorn som fastnat på ytan. Det är den kritiska delen också.
TSO står verkligen bakom sina produkter, så om du klagar kommer de troligen att göra något åt det. De skrev i ett mail till mig att de hade fått tillbaka en lot efter eloxering med resultat som de inte accepterade. Därför kunde jag välja att backa hela köpet, eller vänta på en godkänd vinkel i ett par dagar. De skulle då betala tillbaka frakten, vilket de också gjorde.
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
Ahh ok. Var och hämtade en ny klinga till sänksågen idag ska prova ett test till innan jag hör av mig till tso.mattiasp skrev:TSO står verkligen bakom sina produkter, så om du klagar kommer de troligen att göra något åt det. De skrev i ett mail till mig att de hade fått tillbaka en lot efter eloxering med resultat som de inte accepterade. Därför kunde jag välja att backa hela köpet, eller vänta på en godkänd vinkel i ett par dagar. De skulle då betala tillbaka frakten, vilket de också gjorde.
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
Hej Mattias å resten av Bh. Bytte klinga idag och körde om testerna. Och se på fan ett snabbtest gav mig 0.12mm avvikelse på 1 meter.
Jäklar vilken grej.
Sedan hade jag nog lite fel handhavande. Jag satte nu tryck på vinkeln, inte skenan.
Jäklar vilken grej.
Sedan hade jag nog lite fel handhavande. Jag satte nu tryck på vinkeln, inte skenan.
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
Nä nu dubblade jag till 0.2mm. Vad är tricket med tso-vinkeln?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden