2 729 läst ·
7 svar
3k läst
7 svar
Hur vet jag om nya golvvärmen är startad?
Hej,
Vi har haft riktiga nötter till hantverkare. Inte alla men framför allt rörmokaren som är ihop med elektrikern, som anlitades av snickaren. Lång historia.
De installerade golvvärme i nya badrummet I slutet av juni
Vi skulle vänta med att starta några veckor så att fog mm satt bra osv.
Så ja när veckor gått och vi tänkte testa insåg vi att vi hade ju ingen manual till displayen.. Skickade till snickaren som skulle komma med den. Men 1 månad senare har den igne kommit men fick tillslut namnet så vi kunde få tag i manual online.
DEVIkit DTIR 100T med DEVIreg Touch Exxact
Fabrikat DEVI
Dock blir jag inte klokare. Ska vi verkligen starta installationen på displayen för det var ju frågor med som vi inte ens fatta vad vi skulle välja vilken givare och vilken uteffekt osv.
Men sen när jag kommit i i allt så finns ju alla val osv.
MEN HUR vet jag om jag startat golvvärmen nu och hur stänger jag av den igen om jag inte vill ha på den nu i denna värmen?? Vill ju bara se hur den fungerar.
Dumförklarsd mig inte tack. Jag tycker bara det är så otäckt med el och annat. Speciellt efter alla fel rörmokarna gjorde å elektrikern som inte ens brytt sig om att komma tillbaka p jordra klart det ena badrummet. Så är man lite nojjig att nåt är fel och går sönder eller kan brinna osv.
Dessutom står det val av temperatur ja men är det va det ska va i rummet eller golvet med givaren. Så less nu att inget bara ska funka utan oro å krångel efter allt med dom.
Vi har haft riktiga nötter till hantverkare. Inte alla men framför allt rörmokaren som är ihop med elektrikern, som anlitades av snickaren. Lång historia.
De installerade golvvärme i nya badrummet I slutet av juni
Vi skulle vänta med att starta några veckor så att fog mm satt bra osv.
Så ja när veckor gått och vi tänkte testa insåg vi att vi hade ju ingen manual till displayen.. Skickade till snickaren som skulle komma med den. Men 1 månad senare har den igne kommit men fick tillslut namnet så vi kunde få tag i manual online.
DEVIkit DTIR 100T med DEVIreg Touch Exxact
Fabrikat DEVI
Dock blir jag inte klokare. Ska vi verkligen starta installationen på displayen för det var ju frågor med som vi inte ens fatta vad vi skulle välja vilken givare och vilken uteffekt osv.
Men sen när jag kommit i i allt så finns ju alla val osv.
MEN HUR vet jag om jag startat golvvärmen nu och hur stänger jag av den igen om jag inte vill ha på den nu i denna värmen?? Vill ju bara se hur den fungerar.
Dumförklarsd mig inte tack. Jag tycker bara det är så otäckt med el och annat. Speciellt efter alla fel rörmokarna gjorde å elektrikern som inte ens brytt sig om att komma tillbaka p jordra klart det ena badrummet. Så är man lite nojjig att nåt är fel och går sönder eller kan brinna osv.
Dessutom står det val av temperatur ja men är det va det ska va i rummet eller golvet med givaren. Så less nu att inget bara ska funka utan oro å krångel efter allt med dom.
Medlem
· Sverige
· 5 655 inlägg
Snickaren kan inte hjälpa dig. Kontakta rörmokaren så förklarar han hur det funkar och ställer in anläggningen.
Medlem
· Blekinge
· 11 711 inlägg
En introduktion och driftsättning borde ingå i en sådan installation. Men tyvärr...
Vet inte hur det är i din termostat men det borde finnas någonting i displayen som indikerar att värmen är på. Hos mig är det en liten LED som växlar mellan rött och grönt.
Är snickaren huvudentreprenör eller har dom andra skickat egna fakturor?
Håll in pengarna tills dom har driftsatt anläggningen så att du kan kolla att den fungerar.
Vet inte hur det är i din termostat men det borde finnas någonting i displayen som indikerar att värmen är på. Hos mig är det en liten LED som växlar mellan rött och grönt.
Är snickaren huvudentreprenör eller har dom andra skickat egna fakturor?
Håll in pengarna tills dom har driftsatt anläggningen så att du kan kolla att den fungerar.
Rörmokaren?! Vi pratar väl om eldriven golvvärme?H Harald Blåtumme skrev:
Här finns en kort film om inställning av termostaten
Jag har inte sett filmen och har ingen aning om den ger något men kanske.
Du vet att du startat den genom att golvet blir varmt och klarar du av att få igång den borde det inte vara svårare att stänga av den. Jag kan inte denna termostat men har du manualen borde det rimligen framgå hur man slår av värmen.A AlwaysAndForever skrev:
Tack för att du dumförklarar migAlfredo skrev:
Rörmokaren?! Vi pratar väl om eldriven golvvärme?
Här finns en kort film om inställning av termostaten
[media]
Jag har inte sett filmen och har ingen aning om den ger något men kanske.
Du vet att du startat den genom att golvet blir varmt och klarar du av att få igång den borde det inte vara svårare att stänga av den. Jag kan inte denna termostat men har du manualen borde det rimligen framgå hur man slår av värmen.
Hade det varit så lätt så hade jag lyckats.
Men tyvärr var det inte det.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 423 inlägg
Enklaste sättet att "stänga av" är att sänka värmen på "pilarna" på displayen...
(om den inte har en egen säkring i din elcentral)
(om den inte har en egen säkring i din elcentral)
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur vet jag om nya (beg) spisen passar till befintligt uttag/ström?
El -
Hur vet jag om den nya ytterdörren passar?
Fönster & Dörrar -
Nya Esbe Crx200-serien - någon som vet mer?
Värme allmänt -
Hur har ni i er samfällighetsförening gjort med nya momskravet?
Juridik -
Tomt med marklov styckas av, gäller marklovet för de nya tomterna sen?
Bygglov