Ber om ursäkt, jag lyckades inte hitta träden på KTH. Kanske det betyder att de inte klarade vintrarna där. Men jag kan också fått helt om bakfoten var de skulle ha planterats.

• Haha
Satsuki
  • Laddar…
AXS
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Kan lägga till att jag upptäckt att vårt Ginko är känsligt med torka och får vattna det när det blir längre torka.
Såg nu i veckan tre bruna blad i toppen och det på bilden har i år skjutit iväg ett långt toppskott så det närmar väl sig tre meter. Förhoppningsvis så har det nu kunnat bygga upp ett kraftigt rotsystem och även orkar med att låta växa sidogrenar.

Satsuki
AXS AXS skrev:
Kolla Hornsgatan i Stockholm på street view. Du kan gå tillbaka 5-10 år och se hur de växt under åren.

[länk]
Tack! Vilken bra illustration. Redan från när de var nya hade de ett annorlunda växtsätt men ffa var de ”uppstammade” vilket inte mitt träd är. Däremot ser man ju att deras grenar kan växa lite hur som helst, allt från uppåt till rakt ut. Snyggt och roligt med träd som inte är så uniforma i sitt växtsätt som många andra 👍

• Gilla
AXS
  • Laddar…
Haha! Nu hittade jag trädet. Mitt misstag var att jag letade efter ett litet träd eftersom det planterades för ca 10 år sedan. Men de hade nog slagit på stort och köpt ett rejält från början. Stort, frodigt träd bredvid ett tegel- och glasbeklätt hus, med bord och stolar på en stenbelagd yta i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Otroligt tjusigt!

• Älska
Satsuki
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.