Kan jag öppna den här dörren utåt?
Den öppnar sig nu inne i rummet och verkar alltid vara i vägen.
PS: Ursäkta min svenska
Den öppnar sig nu inne i rummet och verkar alltid vara i vägen.
PS: Ursäkta min svenska
Ett alternativ är att införskaffa en ny karm, dörrbladet bör gå att återanvända.
Beroende på om dörrkarmen är limmad eller skruvad så kanske man kan vända på den om man demonterar den helt. Dvs de långa vertikala delarna ska lossas individuellt och vändas upp och ner.
Beroende på om dörrkarmen är limmad eller skruvad så kanske man kan vända på den om man demonterar den helt. Dvs de långa vertikala delarna ska lossas individuellt och vändas upp och ner.
Standardlösningen är att vända/byta karmen,men om jag ser rätt verkar den där karmen vara helt symmetrisk?
I så fall går det kanske att fräsa ut för nya gångjärn och bleck på andra sidan?
Dörren går ju att fästa åt båda håll.
I så fall går det kanske att fräsa ut för nya gångjärn och bleck på andra sidan?
Dörren går ju att fästa åt båda håll.
Ah, genom att demontera dörren och skifta sidor på delarna?Rejäl skrev:
Tja, går det så är det ju strålande, men har inte stött på den varianten själv, utan fått välja mellan höger och vänsterhängda karmar.
Alla innedörrskarmar brukar vara lösa delar som man på plats väljer hängning på och så ser det ut på TS bilder att även hans är..Dowser4711 skrev:
You need to make two hinge pockets on the other side of the door frame using a chisel/router and fill the old ones with chemical wood or other hard filler. The door hinges need to be turned 180 degrees. That's all. Now, paint the door frame.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder