Hejsan alla! Jag behöver lite tips. Jag sitter här och funderar över det nya köket och har börjat titta lite på vitvarorna och jag säger bara - HJÄLP! Jag har helt enkelt inte tillräckliga kunskaper för att säga vad det är jag vill ha, så har ni några tips? Vilka funktioner ska man helst ha och vad ska man se upp med mm?

Hälsningar
Veronica

Hej Hej..

Vilka funktioner vitvaror ska ha är ju helt beroende på vad man har för krav på grejorna.
Tex spis, vill man ha varmluftsugn?,dubbelugn,micro i ugnen?

Vi använder ugnen till att värma pommes,på sin höjd lite potatisgrätäng
Du kanske bakar bullar och gör saftiga stekar=)

kyl och frys är lite samma sak.. Men hade jag köpt nya hade jag nog satsat på självavfrostande iallafall..

diskmaskin: vill man ha en som kanske är lite billigare "fullt funktionell" fast kanske låter som ett reaplan och man får spänna fast elmätarn, eller en för ett par tusenlappar till som kanske är integrerad och energiklass A?

kolla runt lite på olika ställen och posta sen vad ni kanske tänkt att inhandla, så blir det säkert mkt svar om nån som har eller känner nån som har likadana=)

lycka till så länge

medmera skrev:
Hejsan alla! Jag behöver lite tips. Jag sitter här och funderar över det nya köket och har börjat titta lite på vitvarorna och jag säger bara - HJÄLP! Jag har helt enkelt inte tillräckliga kunskaper för att säga vad det är jag vill ha, så har ni några tips? Vilka funktioner ska man helst ha och vad ska man se upp med mm?

Hälsningar
Veronica
Om du berättar om era matlagningsvanor är det lättare att ge rekommendationer.
Hur ofta lagar du mat? Är det bara du i hushållet som lagar mat?
Vilken typ av mat lagar du? Friterar du mycket? Steker du mycket? Långkok?Bakar du mycket? Gillar du att laga Pizza eller att Woka? Eller bara uppvärmning av djupfrysta halvfabrikat?
Storhandlar du mat en gång i veckan? Eller småköper lite varje dag? Hur många är ni hushållet?
Skall det vara impfaktor på vitvarorna i köket?

Funktionsmässigt kan nog de flesta tillverkare leverera vad man vill ha.

Kvalitétsmässigt har jag fått för mig att tyskarna ligger steget före. Dvs Miele, Siemens, Bosch mfl. Mitt tips är att besöka flera butiker och känna och bryta på maskinerna lite och bilda sig en egen uppfattning. Därefter kan man ju välja ut vad man vill ha efter design eller prisläge.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.