Hej!
Som så många andra i vårt avlånga land har vi flyttat in i ett hus med målad väv på väggarna. Nu ska vi tapetsera om sovrummet, och jag tänkte då att det kunde vara ett bra projekt för en rätt ovan tapetuppsättare som mig, eftersom gäster inte är där och när vi själva är där så är det som regel mörkt. Hur som. Eftersom det finns fler rum med målad väv tänkte jag testa renoveringstapet, för att se om resultatet blir så pass att man skulle kunna använda det i mer välbesökta rum.
Nu till min fråga: även garderobsdörrarna är klädda i målad väv med en snygg liten ram runt (se bild) och jag undrar hur ni andra skulle gjort för att få ett så snyggt resultat som möjligt med den nya tapeten. Att riva ner väven från dörrarna tror jag är omöjligt, så återstår spackling, renoveringstapeter eller nya dörrar. Hur skulle ni andra gjort? Tacksam för all input.
Som så många andra i vårt avlånga land har vi flyttat in i ett hus med målad väv på väggarna. Nu ska vi tapetsera om sovrummet, och jag tänkte då att det kunde vara ett bra projekt för en rätt ovan tapetuppsättare som mig, eftersom gäster inte är där och när vi själva är där så är det som regel mörkt. Hur som. Eftersom det finns fler rum med målad väv tänkte jag testa renoveringstapet, för att se om resultatet blir så pass att man skulle kunna använda det i mer välbesökta rum.
Nu till min fråga: även garderobsdörrarna är klädda i målad väv med en snygg liten ram runt (se bild) och jag undrar hur ni andra skulle gjort för att få ett så snyggt resultat som möjligt med den nya tapeten. Att riva ner väven från dörrarna tror jag är omöjligt, så återstår spackling, renoveringstapeter eller nya dörrar. Hur skulle ni andra gjort? Tacksam för all input.
Jag ska testa om jag kan få bort tapeterna, men de sitter alltså som berget. Jag har säkert fel, men jag har svårt att tro att det finns något jag kan göra för att ens få loss ett litet hörn att dra i. Ett annat alternativ som jag också överväger är att helt sonika byta ut garderoberna. 😏T topmount skrev:
Ställdörren i duschen o skölj med varmt vatten skyffla av väven med en stålspackel lägg ett par brädlappar på golvet som distanser så att inte dörren står i vattnet för då kan den ta skada. Jag har gjort så med många tapetserade dörrar
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Tapetsera på målad glasfiberväv
Färg, Måla & Tapetsera -
Hur göra för att få mina tapetserade väggar målade?
Färg, Måla & Tapetsera -
Målad vävtapet på garderobsdörrar
Färg, Måla & Tapetsera -
Någon som tapetserat på vägg målad med Lady minerals?
Färg, Måla & Tapetsera -
Tapetsera målad vägg
Färg, Måla & Tapetsera