Jönk
Som synes - spricka går i teglet. Söker sig från det yttre hörnet och inåt mot själva huset. Sprickan syns ej från andra sidan.

Har tidigare erfarenhet från träfasad och tegel känns nytt och märkligt. Måste någon ringas in för sånt här eller går det att hitta på youtube och göra själv?

• Spricka i tegelvägg vid hörn, sträcker sig från det yttre hörnet inåt. Bakomliggande yta är en grå betongstruktur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kanske är det dumt att gissa när man inte vet, men jag funderar över om anslutningen till stupröret kan vara misstänkt?
Kan man tänka sig att det kanske kan läcka lite och att det sen varit ovanligt fuktigt när frosten kom och att det sprack?

Vad jag är ute efter är att inan man gör något åt sprickan så vill man förstå varför det sprack.

• Gilla
Jönk
  • Laddar…
Ingen frostsprängning, snarare en sättning.
Finns det extra tegelstenar över?

• Gilla
Klass0n och 1 till
  • Laddar…
Jönk
Förlåt, du tappade jag tråden!

Det var bra ledtrådar - och visade sig vara en kombination. Sprickan började uppe i taket och gick hela vägen ned. Den hade passerat flera känsliga ställen som stuprör osv.

I och med att det inte blev en lätt lösning överlåter jag till husets ägare att ordna med detta och flyr scenen snabbt 😂 Skämt åsido - ett proffs får kolla på det!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.