Hej!

Vi har köpt en lägenhet med ett antal olika strukturtapeter (se bilder). Vi vill "göra om" dessa till släta väggar och sedan måla.

Vad är era bästa tips för detta arbete?

Ta bort med lim och skrapa, sedan bredspackel? Kan man kanske sätta easycover direkt på tapeten, om någon har erfarenhet av detta? Spackla direkt? Någon annan teknik?

Är tacksam för alla tips jag kan få! Är ingen mästare på att bredspackla så hade gärna skippat det om möjligt :D
/Erik

• Strukturtapet med fyrkantigt mönster som behöver göras om till slät yta inför målning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av vit strukturtapet med diskret mönster och textur.
    Skapa konto
  • Närbild av en vit strukturtapet med rutmönster.
    Skapa konto
  • Ett ljust matsalsrum med ett stort bord täckt med randig duk, omgiven av stolar och fönster som släpper in mycket dagsljus.
    Skapa konto
Det där är glasfiberväv det bästa är att bredspackla tar du ner den är det risk att du ändå får bredspackla för väggen blir för ojämn. Glasfiberväv är starkt o förhindrar sprickor så synd att ta bort

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Tack för svar!
Tror du även man kan sätta easycover tapet direkt ovanpå glasfiberväven?

Jag hittade faktiskt på easycovers hemsida "EasyCover är en renoveringstapet som ersätter bredspackling på bland annat glasfiberväv" så borde gå.

Tack!

E Erik12345 skrev:
Jag hittade faktiskt på easycovers hemsida "EasyCover är en renoveringstapet som ersätter bredspackling på bland annat glasfiberväv" så borde gå.

Tack!
Har liknande tapet i min lägenhet och funderar på renoveringstapet.

Hur blev det för dig, funkade det bra?

Tack på förhand

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.