Sitter och funderar på att bygga ett dubbelgarage. Vill gärna ha ett med rejäl bredd kring bilarna och även en bra längd så man kan ha en arbetsbänk och plats för lite av det skräp man samplat på sig.
I gällande detaljplan så får komplementbyggnaden vara 40 kvadrat. Går det att överstiga detta på något vis? Man ska ju få lov att bygga ett visst antal kvadrat utan bygglov överhuvudtaget, men går det att kombinera dessa ihop med ett garage som det sökes bygglov för?