13 055 läst ·
18 svar
13k läst
18 svar
Hur stor rabatt har ni lyckats förhandla till er hos färgaffären?
Sida 1 av 2
Frågan riktar sig främst åt privatpersoner men även företag om ni vill svara. Jag har i dagsläget 30% från min lokala färgaffär. Jag står inför en större renovering och funderar om jag ska försöka få mer rabatt från någon av färgaffärerna i staden. Jag har under de senaste åren köpt färg, tapeter, golv, kakel och tjänster för 300.000.
Ni som renoverat mycket vad har ni? Är 30% acceptabelt?
Ni som renoverat mycket vad har ni? Är 30% acceptabelt?
Moderator
· Stockholm
· 57 852 inlägg
Tjaa.. Som referens så har du ju 20% genom villaägarförbundet, hos Flugger, och utvalda Caparol butiker, här i Stockholm även på Alviks färg.
Så 20% får man utan någon större insats. Om sedan 30% är bra vid den omsättning du nämner vågar jag inte gissa på.
Så 20% får man utan någon större insats. Om sedan 30% är bra vid den omsättning du nämner vågar jag inte gissa på.
Stadsfiskalen
Det är vanligt att styrelsen träffar överenskommelse med en färgaffär om rabatt för medlemmarna. Det kan innebära en rabatt på 30 %. En sådan överenskommelse känner affären till och vill då att man visar att man bor i bostadsrättsföreningen eller samfälligheten.
Det är vanligt att styrelsen träffar överenskommelse med en färgaffär om rabatt för medlemmarna. Det kan innebära en rabatt på 30 %. En sådan överenskommelse känner affären till och vill då att man visar att man bor i bostadsrättsföreningen eller samfälligheten.
Tror det är 30% hos Caparol till och med. Det här är ett svar till hempularen vad villägarnas ger för rabatt!
Min rabatt är hos Nordsjö. Så om någon av er har någon rabatt där kan ni ju skriva så jag på ett ungefär hur jag ligger till? :wow:
Min rabatt är hos Nordsjö. Så om någon av er har någon rabatt där kan ni ju skriva så jag på ett ungefär hur jag ligger till? :wow:
Redigerat:
Kan ju börja att berätta vad jag betalar för Beckers Perfekt akrylat plus med valfri kulör. 1780 med min 30% rabatt.martin43 skrev:
Jag har köpt samma färg via stor målarfirma, dvs beckers perfekt. Gick på en 1000-lapp ex moms. Jag skulle vilja säga att Beckers akrylat max är lika bra, för den får du ge 1745 bruten hos bauhaus. Utan rabatt. Hos fredells brukar det bli ungefär bauhaus-pris på färg om man har villaägarnas rabatt. Men då är det nordsjö/sadolin.