Funderade på bästa sättet att ställa upp kylskåp som del i ett rakt kök. Vill ha både hel kyl och hel frys.

Skall man ha den "i kö" dvs båda handtagen på båda sida så att man kommer in i båda skåpen från samma sida.

Eller skall man ha dem side-by-side dvs med båda handtag in mot mitten så att man öppnar dem som en dubbeldörr.

Vad är smartast, hur har ni gjort?
 
Vi tänkte ha dem "i kö" men blev varnad av säljaren att man med "vår modell" (någon halvny Electrolux) lätt riskerade att buckla den ena dörren om placerade dörrarna så. Därför blev det båda handtagen i mitten.

På förhand tyckte jag att "i kö" varianten borde ha varit bäst men jag kan inte säga att jag retar mig på att ha båda handtagen i mitten.
 
Handtag på samma sida men med utdragbart skafferi i mellan....
 
  • kyl.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.