Jag har en Bosch laser PLL 360. Jag är mycket nöjd, enkelt att tapetsera då man slipper ett vanligt lod. Jag har dock problem att lägga en linje vågrätt högre än stativet som är ca 150 cm. Min tanke är att sätta upp gardinfästen. Har redan satt upp det vänstra och vill ha rätt höjd på det högra. Kan inte få den att ställa in sig själv vågrätt. Någon som vet hur man gör?

Det går inte att få en vågrät linje högre upp än stativet.
Antingen får du mäta upp en linje så högt det går och mäta så att varje sida hamnar lika högt ovanför linjen eller så får du skaffa ett teleskopstativ man spänner fast mellan golv och tak.

• Gilla
tobbbias
  • Laddar…
useless useless skrev:
Det går inte att få en vågrät linje högre upp än stativet.
Antingen får du mäta upp en linje så högt det går och mäta så att varje sida hamnar lika högt ovanför linjen eller så får du skaffa ett teleskopstativ man spänner fast mellan golv och tak.
Går det inte ens med låsfunktionen?

Bästa svaret

Kan inget om såna här lasrar men kan man inte ställa stativet på något? Tre stolar (om det är trebent stativ)?

• Gilla
tobbbias
  • Laddar…
JA”Snabbe” Jonas ”Snabbe” Andersson skrev:
Kan inget om såna här lasrar men kan man inte ställa stativet på något? Tre stolar (om det är trebent stativ)?
Jag testade att ställa stativet på sängen, 5 cm för lågt. Lånade sedan några böcker av min fru. Perfekt! Bästa svar för din påhittighet :D Stort tack också till useless.

• Älska
JA”Snabbe”
  • Laddar…
Går det inte att stänga av nivelleringen och luta stativet.?

• Wow
wildeside
  • Laddar…
Jo, men då blir det inte rakt.

• Gilla
Leif i Skåne och 1 till
  • Laddar…
S
Det går ju också att mäta från laserstrecket med tex en tumstock och göra ett streck med en penna.

• Gilla
Freddedan
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.