Hej,

Vi har en kombipanna som vi kör med olja på vintern och nu tänkte jag byta till elpatron men är lite osäker på hur jag ska ställa in den..
Den har som synes två rattar som båda går upp till 75grader, innebär det att det är två separata patroner som ställs in var för sig eller ställer man in ett min och maxläge? och vad kan rimliga värden vara?

• elpatron.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
Oljepannor & Oljebrännare
  • Laddar…
60°C på en och den andra avstängd, räcker inte det så slår du på den andra också och sätter på 60°C
rogge

Måste lyfta denna igen, jag lyckas bara få ca:50grader i pannan.. Jag borde väl få 60 grader om jag ställer in 60grader?? Provade först enbart med ett vred och sedan med båda med samma resultat. :-?

Kan ju vara felkalibrerat på antingen vreden eller termometern.
Vreden går ibland att flytta på axlarna, så det kan vara upp till montören var han drog fast dem.

Majgårdarna
Vad är det för panna?

apersson850 skrev:
Kan ju vara felkalibrerat på antingen vreden eller termometern.
Vreden går ibland att flytta på axlarna, så det kan vara upp till montören var han drog fast dem.
Det var ännu enklare! vreden sitter fast på axeln genom en skruv som dras fast och vredet satt helt enkelt inte riktigt fast (borde kanske ha kollat det först.. ::)) Vred på axeln tills jag fick 60grader och drog fast vredet där. Tack!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.