Bygger in mina PAX garderober med med och ska nu spackla skarvar och sedan måla.
Behöver jag remsa och hur jag detta på bästa sätt för att undvika sprickor osv??
Behöver jag Primea innan målning?
Behöver jag remsa och hur jag detta på bästa sätt för att undvika sprickor osv??
Behöver jag Primea innan målning?
Vad menar du med "primea"? Om du menar grund färg så ja, du ska börja med grundfärg och sen snickerifärg.
Skarvarna mellan MDF-bitarna ser inte ut att linjera. Sitter de fast ordentligt så att de inte rör sig sinsemellan?
Jag skulle se till att de är fixerade så de inte kan röra på sig och kanske spåra ur skarven lite och spackla med ett snickerispackel innan slipning och grundmålning.
Mot väggen skulle jag också se till att täckbiten är fixerad och inte bara sitter lite i skåpsstommen, tex med klossar mot väggen, men sen foga med en flexibel mjukfog innan målning.
Skarvarna mellan MDF-bitarna ser inte ut att linjera. Sitter de fast ordentligt så att de inte rör sig sinsemellan?
Jag skulle se till att de är fixerade så de inte kan röra på sig och kanske spåra ur skarven lite och spackla med ett snickerispackel innan slipning och grundmålning.
Mot väggen skulle jag också se till att täckbiten är fixerad och inte bara sitter lite i skåpsstommen, tex med klossar mot väggen, men sen foga med en flexibel mjukfog innan målning.
Foga tänker jag mot vägg/tak och garderob.T Testarn skrev:Vad menar du med "primea"? Om du menar grund färg så ja, du ska börja med grundfärg och sen snickerifärg.
Den sitter ändå rätt ok på men skarvarna livar inte helt och det tänker jag spackla sen slipa ut det och hoppas det går. MDF är nu fastspikad så kan inte ta bort det och spåra osv…
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur förlänger jag altanen på bästa sätt?
Hemma hos -
Hur ska man få till detta på bästa möjliga sätt?
Badrum -
Vad är bästa sätt att hantera musfällor
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Bästa sätt att kila upp dörr 6cm?
Fönster & Dörrar -
Hur sätter man upp nytt innertak på bästa sätt i befintlig råspont?
Tak & Vind