6 268 läst ·
5 svar
6k läst
5 svar
Hur spackla innerhörn?
Använt vävlim och pappremsa i hörnen... så långt bra.... men sen 
Finns det någon bra teknik för att spackla innerhörn? Jag tycker att jag misslyckas rätt rejält och får slipa en massa hela tiden...
Behöver man ha en skarp kant eller är det ok med en radie? Hur gör målare egentligen....
/Herman
Finns det någon bra teknik för att spackla innerhörn? Jag tycker att jag misslyckas rätt rejält och får slipa en massa hela tiden...
Behöver man ha en skarp kant eller är det ok med en radie? Hur gör målare egentligen....
/Herman
Microliteväv, är det den helt släta väven? Isf har vi precis satt upp sån på hela övervåningen. Jag va inte superpetig med spacklingen i hörnen och nu efter målningen kan jag säga att dom små håligheterna inte syns. Däremot va det väldigt svårt att få till väven jämt längs hela hörnet, uppifrån och ner. Berodde dock inte på spacklet utan att gipsen inte hade 90 grader överallt. Tålamod är vääldigt bra att ha 
Borde det inte finnas en 90-gradig slip för innehörn? Har för mig att jag sett det ngnstans.
Borde det inte finnas en 90-gradig slip för innehörn? Har för mig att jag sett det ngnstans.
Ja,okej... jag får väl helt enkelt slipa vidare och fundera på om jag ska ha latexfog eller ej...
Maria : Ja, den är helt slät. Tack för tipset, men grejen är bara att det är snedtak och skarvarna mellan stödbensvägg och tak inte är 90 grader...
Maria : Ja, den är helt slät. Tack för tipset, men grejen är bara att det är snedtak och skarvarna mellan stödbensvägg och tak inte är 90 grader...
Klicka här för att svara